Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 28 december 2010

Over Mini



Dit belangrijke bericht over Mini kregen wij vandaag binnen:

Tijdens het invullen van het interview was het nog keelonsteking. Vorige week bleek echter dat de oorzaak van het alles echter een grasspriet van 6 centimeter was die heel vervelend in haar keel zat en alle ellende veroorzaakte en de vele dierenartsbezoek nodig maakte.. In een roes is ze helemaal onderzocht en na wat röntgenfoto's en een camera bleek ze al anderhalve maand deze grasspriet in haar keel te hebben zitten.
U begrijpt hoe opgelucht Mini nu de wereld in kijkt!
Willemijn.

Dat zal zeker een stuk schelen! Wat moet die arme Mini een last daarvan gehad hebben! En vandaar ook dat ze er steeds zo sneu bij zat en zoveel minder actief was!
Nu maar gauw weer helemaal herstellen! Dit is heel goed nieuws!
Mevrouw Katblad.

8 opmerkingen:

Annemieke zei

Ik hield even mijn hart vast bij het bericht, maar gelukkig is het allemaal goed gekomen. Hopelijk wordt ze snel weer haar oude -lekker eigenwijze - zelf!

Jacq. zei

Ach, wat ontzettend zielig voor haar! Wat zal ze, nu die rotspriet eruit is, weer gelukkig zijn.

katja zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
Inge zei

Gelukkig is de oorzaak van alle narigheid ontdekt.
Heel veel beterschap voor het leuke schatje!

Hans zei

Zo Mini,

ja het probleem van de kruipertjes kende ik al 50 jaar geleden!

Ik ben heel blij voor je dat het ontdekt is en ga nu lekker genieten van lekker eten. Volgend jaar wel uitkijken. En nu alle buurtkatten een kopje gaan geven.

katja zei

Ehm, ik heb mijn reactie verwijderd hierboven omdat hij wat luguberder klonk dan ik bedoelde. Ik schreef:"Getver, wat een ellende. Ik wist wel dat bepaalde grassprieten ('mouwkruipers' noemden wij die vroeger altijd) zich helemaal naar binnen konden werken, maar had tot nu toe alleen verhalen gehoord over honden waarbij dat gebeurd was" Maar hierbij bedoelde ik dus niet die hele aren, maar de zaadjes van die grasaren... Erg genoeg natuurlijk.
Maar bij Mini was het dus een spriet van zes centimeter...ik moet er niet aan denken...

Ik hoop maar de Mini nu snel weer helemaal de oude zal zijn.

mevrouw K. zei

Meneer Hans, Mini gaat helemaal geen kopjes lopen geven, integendeel! Ze gaat er weer tegenaan, in die zin dat ze Wamy weer helemaal de baas wordt, Bel nog een afscheidsknal gaat geven en zwarte Gijs een koekje van eigen deeg! Holadiee!

Annemieke zei

Toch een vrouwelijk SvB strakt?