Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 12 december 2010

Extra feesthapje voor Bohr

Bohr:
Goeieavond, mevrouw Katblad. U bent een beetje aan de late kant, en ik wil graag weten waarom. Ik had mijn avondmaal al van u gekregen? Een uurtje of twee geleden? Kan ik me niks van herinneren, nee. Dat komt doordat ik alsmaar alleen ben, heh? Ja, dan verlies je het idee van tijd. Bovendien komt u nooit twee keer op een avond, dus u maakt mij in de war door weer hier te komen. En de gordijnen had u ook nog niet dicht gedaan, vandaar.
Wat heeft u daar bij u? Iets lekkers?








Ach, slechts een camera. En daar kwam die flits dus uit? Erg interessant ja.
Maar wat komt u eigenlijk doen als u niet voor mijn avondmaal bent gekomen? Voor een laatste controle, zegt u? Hoe dat zo? U komt mij geen eten meer brengen? Mijn bak niet meer schoonmaken? Mij geen aaien meer geven? U laat mij alleen aan mijn lot over?
Ze komen thuis? Vannacht? U maakt mij toch niet blij met een dooie muis, wel?
Nou, het zou eens tijd worden. Dat mijn mensen weer thuiskwamen, inderdaad. Twee hele weken hebben ze me in de steek gelaten. En dat ook nog met die kou. Het is een grof schandaal en dat mogen ze best weten.
Maar u bent er zeker van? Ik slaap dus vannacht niet meer alleen?



Wel, dat moesten we dan maar vieren met een extra hapje Gourmet, niet? Fijn dat u dat met mij eens bent.
Nee, ik ben niet bepaald afgevallen sinds uw thuiszorg, maar dat kwam ook doordat ik niet naar buiten wilde voor mijn gymnastiek-oefeningen. Ja, ik ben twee keer in de ijzige kou geweest, en beide keren kon ik echt de 10 minuten niet volmaken, dat klopt. Maar dat kwam ook omdat ik bang was dat mijn mensen misschien zouden thuiskomen als ik er net toevallig even niet was, en dat risico wilde ik natuurlijk niet lopen. Ja, daar kwam ook bij dat ik sneeuw aan mijn poten niet zo fijn vond.

Maar nu genoeg daarover, tijd voor mijn extra feesthapje, toch?
U weet echt zeker dat ze komen straks? Over een paar uurtjes zegt u? Wel, dan ga ik zo maar niet naar boven. Nee, dan blijf ik wel hier om de deur in de gaten te houden.
Heeft u het blikje al open? Niet te zuinig met die Gourmet mevrouw Katblad, want het zouden best nog lange uren kunnen worden.

2 opmerkingen:

Annemieke zei

De sneeuw is weer weg, dus Bohr kan de gourmet kilo's (onsjes?) er weer af gymnastieken. En als haar mensen weer terug zijn, is dat excuus er ook niet meer :)

de redactie zei

Wij hebben vernomen dat Bohr, na de terugkeer van haar mensen, vandaag wel 3 keer buiten is geweest en daar enige lichamelijke oefeningen heeft gedaan. Dus er is hoop!