Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 8 juni 2010

Kunst met een grote K

Mio:
Ach! U daar, mevrouw Katblad? Ja, ik ben net door het slaapkamerraam naar buiten gekomen, dat heeft u goed gezien. Het bevalt mij namelijk uitstekend in de goot. Inderdaad, geen andere haarfabrieken, geen mensen, geen verkeer dus. Ja, heerlijk rustig en ik hoef hier nergens bang voor te zijn. Tenzij u van plan bent om hier naartoe te komen natuurlijk, maar dat zie ik u geloof ik niet zo gauw doen, heh? Precies. En ik zou het ook erg prettig vinden wanneer u die twee die u vergezellen eveneens met alle vier hun poten op de begane grond houdt, als u mij goed verstaat. Ah, u begrijpt het. Wel, ik heb dus net gegeten en moet mij nodig wassen. Ja, nog wat restantjes van de neus vegen want ik wil niet dat men mij een viespeuk noemt. Ja, er wordt hier in het Hof behoorlijk geroddeld en ik wil geen aanleiding geven dus. Nee, ik weet nog niet wat ik ga ondernemen als ik klaar ben met wassen. Misschien een stukje verderop in de goot, of een stukje over het dak, maar ik heb nog geen vaste plannen en neem de dingen gewoon maar als ze komen. Dat is inderdaad het plezierige van het katzijn, niks hoeft en je kijkt gewoon wat er op je pad komt. Jazeker kunt u daar wat van leren! Probeert u het zelf maar eens! Leven in het NU heet dat inderdaad, en ik kan het u van harte aanbevelen.
Ja, het is een Kunst met de grote K van Kat, daar heeft u helemaal gelijk in!

4 opmerkingen:

ina zei

Zo, Mio, jij wordt er ook niet slanker op. Heb je een ander eet-adresje gevonden?

Mevrouw Katblad zei

Wij kennen wel dikkere katten hoor! Mio zat een beetje in elkaar in die dakgoot; dat vertekent toch wel iets....

de fotograaf zei

En je kunt zeggen wat je wilt, maar Mio heeft een schattig bekkie, niet?

Annemieke zei

Ik vind Mio zelf ook een kunstwerkje!