Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 19 juni 2010

Voorstel

Harremans:
Ja, ik weet het. Nee, dit is niet de manier om een stoel te testen maar het moet maar zo. Van enig comfort is inderdaad geen sprake, nee. Nou moet ik erbij zeggen dat de stoel dus niet in de goede stand staat, maar als deskundig stoelentester kan ik u meedelen dat, wanneer deze stoel wel in de goede stand zou staan, ik 'm toch niet zou kopen. Wel, ten eerste is het materiaal niet je dat en de kleur staat me ook tegen. Maar buiten dat moet je dus niet een stoel willen die op deze manier geheel en al in de verkeerde stand plat op de grond kan geraken, wel? Ik bedoel maar! Nou, stel dat je er net opgesprongen bent en de stoel besluit óm te klappen? Ja, je staart kan er zomaar tussen komen of erger inderdaad! Ziet u mij al 6 weken thuiszitten met een gebroken poot? Nou dan! Nee, ik denk dat het maar het beste is dat deze stoel plat op de grond ligt, dan kunnen er ook geen ongelukken mee gebeuren, heh? Zo is dat. Maar ik zou hem nooit kopen, zo'n stoel als deze. Nee, doe mij maar één met stevige poten en een stel zachte kussentjes erin. Ja, gewoon wit want dan zie je tenminste wat er allemaal uit je vacht is komen rollen tijdens je middagdutje. Heeft u misschien zo'n stoel? Wel, dan kunt u 'm gerust komen brengen naar deze tuin en dan zal ik hem gratis en voor niks voor u testen. Vindt u dat geen prima voorstel? Heh?

1 opmerking:

katja zei

Toch grappig hoe Harremans zo precies tussen die stoelonderdelen op de grond zit (of zie ik dat nu verkeerd ?).