Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 28 juni 2010

Meten met twee maten

Bel (de Franskat):
Zo! Wie heeft u nu weer bij u, mevrouw Katblad? Ach, ik zie het al. De Boez. Ja, leuk ventje, wil ik altijd graag even pesten. Nog meer reporters meegenomen dan hem alleen?










Ach, ik zie het al. Meisje Cera. Ja, die is nog leuker om te pesten! Raakt altijd helemaal in paniek en daar geniet ik dan zo van!









U wilt niet dat ik ze pest? Geen van beide? U zegt dat u uw ronde met hen wil maken zonder gestoord te worden? U wilt dat ik hier lief blijf liggen dus. Zonder een poot naar hen uit te steken. Wel, ik weet nog niet of ik dat kan opbrengen. U gaat mij toch niet bedreigen, heh? U zegt zelf altijd dat er niet ingegrepen mag worden in het kattenleven op straat, omdat het Katblad onpartijdig is. En nu zegt u mij toch de wacht aan! Hoe zit dat? Oh, u gaat op reportage. Denkt u dat ik daar rekening mee kan of ga houden? Meet u niet een beetje met twee maten?

Geen opmerkingen: