Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 24 juni 2010

Niet blazen!

Panda:
Zo, de helft van het werk is gedaan. Ja, want ik heb die Os zojuist de tuin uitgewerkt. Mijn tuin inderdaad. Hij liep hier rond alsof het de gewoonste zaak van de wereld was, en had daar dus geen toestemming voor, heh? Daarom heb ik hem dus de Poort uitgeslagen, Iwan's straat in. Hoe hij nu weer terug moet komen in zijn eigen straat? Dat zoekt hij zelf maar uit, maar hier komt hij niet meer langs, dat kan ik u wel verzekeren. Desnoods blijf ik hier de hele dag op wacht zitten.




En nou die ander dus nog, ja. Dat Boezgeval inderdaad, hoe raadt u het zo. Ja, dat is een moeilijker geval want die is erbij gaan liggen. Naast de trap, dat klopt. Hoe ik dat aan ga pakken? Wel, dat weet ik dus nog niet. Nee, ik kan niet zoveel met een liggende vijand, vooral niet als die van die grote kinderogen opzet. Maar ik verzin er nog wel wat op. Misschien is het beter dat u ook uit deze tuin verdwijnt en mij met rust laat? Ja, ik kan u beloven dat u uw mormel binnen een paar minuten thuis ziet komen. Wat vertelt u me nu? U gaat niet weg zonder Oscar? Wel, dan hebben we een probleem. U denkt dat op te kunnen lossen? U gaat nu toch niet naar me blazen, wel? Mevrouw Katblad? Nee! Stop daarmee mevrouw Katblad! Ja, ik ga al! (Wel, Panda ging terug naar zijn huis en moest toezien hoe mevrouw Katblad de Os uit Iwan's straat meenam, met hem en de Boez de tuin doorliep en vervolgens de Poort door naar de Katbladstraat. En we kunnen u verzekeren dat Panda flink de pest in had....)

1 opmerking:

Wilma zei

Een ware pacifist die Boez. Heel strategisch gaan liggen en gelijk weten de pestkoppen niet meer wat ze met hem aan moeten. Mahatma zou trots op hem zijn!