Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 25 juni 2010

Poedelpoes

Nee, dit is geen nieuw ras.... Het is de oude Poek (huisgenoot van Gizmo en wonend aan het gevaarlijke water dus) die is geschoren omdat hij teveel klitten had! Nou, staat die even mooi in zijn hemd! Het was wel even schrikken voor ons. We hadden al gehoord dat Poek geschoren was, maar iets als dit (op de foto) hadden we toch echt niet verwacht!








Hoe het zover kwam? Wel, Poek wordt regelmatig gekamd, maar staat dat niet langer dan 1 minuut toe. En omdat hij aan nierfalen lijdt en zijn vacht daardoor wat vettig is, krijgt hij snel klitten waarin vervolgens natuurlijk weer viezigheid blijft hangen. Ja, als deze oude heer het kammen nu wat langer zou kunnen verdragen dan dat ene minuutje, dan was er geen vuiltje aan de eh.... vacht, en dan had hij ook geen last van die irritante en pijnlijke klitten! Maar nu heeft hij geen keuze en moet af en toe worden geschoren.
Ach, arme Poek....

10 opmerkingen:

Hans zei

Arme Poek,

Hopelijk groeit het snel weer aan. Ik heb ook een langhaar gehad, ik ken het verschijnsel klitten. Ik kon mijn langharig mormel wel rustig kammen, maar vergat het regelmatis, dan was het ook: de schaar er in. Ik heb lang geen een geschreven, jij doet me er aan herinneren. . . . .

katja zei

Achgossie, niets ziet er zieliger uit dan een geschoren kat... Je ziet meteen ook hoe het skeletje er nu precies in zit. Arme Poek ! Ze hebben trouwens wel precies de goede week uitgezocht om hem te scheren, met die komende hittegolf in het verschiet.

marian zei

Arme Poek...heeft hij wel toestemming gegeven voor deze foto? Eén troost: het groeit gelukkig weer aan. En tegenwoordig heb je van die bijzondere borstels(furminator), die schijnen goed te werken.

Annemieke zei

Arme Poek! Dit ziet er wel heel zielig uit. Gelukkig is het lekker warm weer.(zit in Denver, dus het is hier geen 3.38 am, maar half acht 's avonds).

Hans zei

Nee,

dat ben ik niet met je eens Katja. Juist de haren zorgen voor verkoeling op de kattenhuid. Poekie mag om geen schade op te lopen deze week dus beslist NIET naar buiten! Of anders ingesmeerd met factor 30+

katja zei

Nou Hans, dat ben ik dan weer niet met jou eens ! Natuurlijk moet Poekie nu niet in de zon gaan liggen, daar heb je gelijk in, maar in de schaduw/binnen zal Poekie het zonder vacht toch koeler hebben dan met vacht.

Hans zei

Sorry Katja,

dat is juist dus niet waar. Ik weet dat eigen ervaring. . . .

Maar ik wou dat bij mijn vorige antwoord dat niet zo letterlijk in het Katblad zetten. Laat ik het zo uitdrukken. Er is nu een reclame op de Mupis (reclamezuilen) van een meisje in een gele bikini, die een apparaat gebruikt om haartjes te verwijderen. . . En vervolgens gewoon op de Hooigracht (dwz ergens in Nederland) boodschappen gaat doen.

Ooit ook eens gedaan, samen met een vriendinnetje.

Allebei heel veel spijt van gehad.
De haartjes dienen als koelelement, zowel bij veel en bij weinig zon!!!!!!!!!

Geldt ook voor katten

Wilma zei

Maar voorlopig hoeft Poek niet meer lastiggevallen te worden met borstels en kammen en daar zal hij heel erg blij mee zijn.

De Poek zei

Lieve Katja en Hans,

Maken jullie je alsjeblieft geen zorgen om mij. Ik ben reeds op hoge leeftijd en slaap dus iets meer dan de gemiddelde soortgenoot. Als ik niet slaap eet ik een beetje en heel soms loop ik even naar buiten om wat water uit de bloempot te drinken.
Als het u blieft, ga ik nu weer even lekker een tukkie doen.

Mevrouw Katblad zei

En Poek heeft het laatste woord!