Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 6 juni 2010

Gaat mij niet gebeuren

Japekoppie:
Erg vreemd inderdaad. Ja, dit vliegbeestje heet vlieg maar vliegt niet. Of niet meer dan, heh? Zeker last van de warmte, ja. Nee, ik bestudeer 'm alleen maar; de tijd van vliegen eten ligt al ver achter me. Ja, zoiets doe je als je nog jong bent, maar later heb je wel geleerd dat je beter kunt wachten op je Gourmet of een proefmonstertje van het één of ander. Nee, ik ga nu zeker geen vliegbeestje eten want ik heb heus wel gezien dat ze haring heeft gekocht. Ons mens dus ja. Het geval ligt in de koelkast, dat is waar, maar er komt een moment dat ze die haring eruit haalt en 'm op een boterham ofzo doet, en dan moet ik nog wat ruimte overhebben voor een fliebertje. Of twee fliebers ja. Nee, ik let heus wel op en ga niet ver van huis zolang die haring in die kast ligt. Stel je voor dat ik net ergens op het dak zit en zij ondertussen die haring zit weg te werken, heh? Nee, dat gaat mij niet gebeuren. En deze vlieg laat ik dus mooi lopen, inderdaad.

Geen opmerkingen: