Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 13 juni 2010

Niet zo lekker....

Rooie Gijs:
Nee mevrouw Katblad, ik kom niet verder dan hier. Ja, ik wilde naar het Poezenloket toekomen, maar het gaat me niet lukken vandaag. Te ver inderdaad. Ik weet dat het nog maar een paar stappen is, maar ik ga dat echt niet redden. Nee, ik rust even uit en dan ga ik weer terug naar huis. Ik heb inderdaad net even tussen de fietsen staan snuffelen, wilde nog even het één en ander markeren maar zelfs dat werd me teveel. Geen energie meer, nee. Het gaat inderdaad niet zo lekker met me. Gauw moe en veel pijntjes. Maar goed, ik blijf het proberen. Ja, even naar de Katbladstraat gaan is toch wel het minste wat ik kan doen. Zo ver is dat niet nee, en als het tegenzit, kan ik zo weer rechtsomkeer maken en terug naar huis lopen. Nou ja, waggelen dan. Nee, ik weet niet wat me mankeert. Misschien is het de ouderdom, of wellicht ben ik psychisch niet helemaal in orde. Maar hoe dan ook, het gaat dus niet zo lekker met me dus ik ga maar weer terug naar huis. Dag mevrouw Katblad, en bedankt voor uw warme belangstelling, heh? Oef.....




5 opmerkingen:

Annemieke zei

Doe rustig aan Rode Gijs! Hopelijk voelt het allemaal beter als het straks weer iets beter (minder nat) weer wordt.

Wilma zei

Ahhh gossie, arme Gijs. Het leven is niet makkelijk voor hem.

Annemieke zei

Wat een mooie portretfoto trouwens, die onderste foto!

marian zei

Inderdaad, arme Gijs, hij ziet er wat ongelukkig uit! Misschien tijd voor een algehele APK keuring?

ina zei

Ik heb stiekem wel een zwak voor R.Gijs, al is hij niet altijd even vriendelijk.