Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 2 juni 2010

Strammigheid


Hallo mevrouw Katblad.
Nee, ik heb niet zo'n zin vandaag. Ja, lekker inderdaad dat de zon er weer is, maar mijn botten heh? Veel last van ja. Nee, het dak kom ik niet meer op, weet niet hoe. Vanuit het slaapkamerraam de goot in gaat dus niet meer nee. Kan niet meer om het raam heen vanwege de strammigheid heh? Vandaar dus ja. Dat ik maar wat in de tuin rondloop en op mijn bankje lig. Ja, ik kan nog wel de trap op, als is het met wat meer moeite. Ja, zo kom ik ook nog wel eens op het balkon van de buren, dat klopt. Maar niet vaak meer, nee.
Ach, wie weet, als de zon wat vaker schijnt en de strammigheid daarmee verdwijnt, misschien kom ik dan nog eens wat vaker daar bovenop. We zullen wel zien heh? Hoe het loopt inderdaad.
Wel, gelukkig heeft mijn mens gezorgd voor een lekker kussentje op mijn bankje. Ja, dat hout is zo hard heh?. Maar nu ga ik weer wat dutten, als u mij toestaat. Ja, leuke nieuwe camera en mooie kleur ook; past uitstekend bij mijn vacht heh? U ook nog een fijne middag, ja.....

Geen opmerkingen: