Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 12 juni 2010

Ontdekkingen



Cera: Hee mevrouw Katblad! Wat leuk dat ik u zie! Ja, ik hoorde u praten en dacht: dat lijkt mevrouw Katblad wel! En nu zie ik u zomaar van boven af in de keuken staan. Nee, dit had ik nog niet eerder gezien en ben dus zeer verrast! Meestal loop ik om als ik in de keuken wil zijn. Ja, onder die poort door, u weet wel, en dan via de Katbladstraat naar het kattenluik of het poezenloket. Wat denkt u? Kan ik hier naar beneden springen?




Boez:
Hee Cera! Wat doe jij daar? Ik heb je nog nooit eerder door de koepel zien gluren! Ja, Japekop zit daar wel heel vaak maar jij toch nooit? Nee, jij zit altijd voor het luik of het loket, maar nooit daar!
Ja, ik zit hier op een snoepie te wachten want ze is koffie aan het zetten. Kom je ook? Nee, je hoeft niet te springen want je kunt ook weer terug door het slaapkamerraam! Nee, ik weet dat je dat nog nooit gedaan hebt, maar dat is toch de beste manier, dat weet ik zeker!




 
Cera:
Ik vind het maar gek om hier te zitten, en dat ik dan ook nog de keuken in kan kijken is helemaal te gek!
Kunt u de snoepies niet naar boven gooien mevrouw Katblad? Nee? Goh, dat u daar nu zomaar staat terwijl ik hier zit. Ja, ik ben bijna perplex door deze ontdekking. Echt kikken inderdaad! Kunt u hier eigenlijk naar boven? Nee?






 Boez:
Ik vind dat je naar beneden moet komen! Ja, gewoon via de trap! Nee, ik kan van hieraf denk ik niet naar boven komen! Wil je dat ik het toch probeer?
Wel, de Boez ging het dus inderdaad proberen, via de RVS afzuigkap wel te verstaan. Dat vond mevrouw Katblad niet zo'n goed idee, dus ze legde snel de camera op het aanrecht en greep de Boez (die al met zijn nagels de rand van de kap te pakken had) snel bij zijn lurven en zette hem op de keukenvloer. Cera had ondertussen besloten om toch door het slaapkamerraam naar de keuken te komen, dus toen was de zaak opgelost. Ja, en toen kregen ze allebei een snoepie en kon mevrouw Katblad eindelijk haar kopje koffie nuttigen. Er zitten nu wel weer een paar krassen op de afzuigkap, maar dat is mevrouw Katblad haar eigen schuld; had ze maar eerder moeten ingrijpen, heh? Zo is het maar net.

3 opmerkingen:

katja zei

Hahaha, fantastisch weer !
Dat die Boez dan echt gaat proberen of hij zo omhoog kan, hè. Wel slim trouwens van Cera dat ze in een keer doorheeft dat ze via het slaapkamerraam ook weer naar de keuken kan komen.

Annemieke zei

De verbaasde blik van Boez spreekt boek(boez?)delen! En toch gewoon proberen natuurlijk via de afzuigkap! Gekkerd.
Cera kijkt trouwens heel wijs naar beneden - gelukkig probeerde ze zich niet door het raam te persen.

Mevrouw Katblad zei

Ja, snoepies, heh?