Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 1 maart 2013

De proeverij: drie keer niks!

Japekoppie:
Als u mij toestaat wilde ik graag even verslag doen van de proeverij van gisteren.
Het was namelijk drie keer niks, nee.
Ten eerste duurde het veel te lang voordat er wat op tafel kwam, en toen het kwam bleek het nu niet bepaald toegespitst te zijn op mijn smaak.
Je weet best dat ik niet van die groene dingen hou (en ook niet van zwarte trouwens) en die vishapjes waren ronduit smerig. Ja, sorry maar zo was het nu eenmaal. Die Franse worst was eveneens zeer onsmakelijk en dat heb ik laten blijken ook.

Van die kaasblokjes heb ik wel wat fliebertjes gegeten, maar het was niet om over naar huis te schrijven. En toen moest ik dus best wel weer lang wachten op de volgende gang, maar dat stelde ook niet veel voor.
Gerookte zalm? En ik zou daar fliebertjes van hebben gekregen?
Kan ik me niks van herinneren; je moet je vergissen.







Toen kwam er hartige taart. Ja, ook daar kreeg ik wat fliebertjes van, maar als ik zelf had mogen kiezen had ik toch liever gewoon een kaasproeverijtje gehad met daarbij een schoteltje met verschillende soorten leverworst. Nee, van mij hoeven het niet van die culinaire hoogstandjes te zijn en bovendien, hoe meer ingrediënten er in die gerechten zitten, hoe onsmakelijker ik het vind, dat weet je best.
Dat er later toch ook nog een klein kaasproeverijtje kwam, was je me vergeten te zeggen. Tegen die tijd was ik trouwens al half ingestort en had ik de hoop op een goede afloop van dit feestmaal al opgegeven.
Ja, toen jij met de kaas kwam, was ik waarschijnlijk net naar buiten om een frisse neus te halen en om een paar dingen recht te zetten. Daarmee bedoel ik dat het buiten een janboel was omdat je buren had binnengehaald. En die buren zijn mensen met haarfabrieken, dus kan je op je vingers natellen dat die wolbalen allemaal kwamen kijken waar hun mens zat, en dat was dus op de redactie. Kon ik een beetje de orde gaan handhaven in de Katbladstraat! Oh, dat heb je dus wel gezien, dat ik het daar druk mee had? En toen dacht je zeker: laat die Japekoppie maar fijn de problemen buiten oplossen en ik roep hem gewoon lekker niet binnen als ik de kaas op tafel zet?
Wie er allemaal waren daarbuiten?
Natuurlijk liep die Wamy voor ons huis heen en weer te klooien en hij had zijn vriendje Monster meegenomen. Ze waren allebei zo brutaal dat ze zomaar in de vensterbank naar binnen zaten te loeren! Je hebt ze toch niks gegeven, heh? Van de kaas?
Jawel, Myo kwam ik ook nog tegen, en vlak achter hem liep dat kleine mokkel van hem. Mickie ja.
Verder zag ik Igor nog in de Hoftuin, maar die bleef daar gelukkig, en dan liep Zwarte Gijs ook nog rond. Ja, ik had moeite om alles in iedereen in de gaten te houden, en Boez, Cera en Oscar hielpen niet mee, die zaten gewoon een beetje om zich heen te kijken en te wachten tot er wat spannends zou gebeuren.
Nee, dat er niks spannends is gebeurd, dat er niet is gevochten, heb je natuurlijk aan mij te danken. En toen ik thuiskwam heb ik geen kaas gezien.
Wel? Je zegt dat ik zelfs nog wat camembert heb gegeten? Nee, dat kan niet, dan was je vast dronken.
Hoe gaat het er trouwens mee? Gaat het al wat beter met je maag?

6 opmerkingen:

Ma Tok zei

Japekop, je hebt zeker weten zalm en kaas gekregen en opgegeten ook.
Was je toen soms dronken, dat je het niet meer weet?

oma Teske zei

Wie of is dat ouwe mens dan die dat die poes wat geeft ?

Sjaan zei

Je bent zelf een ouwt mens, Teske!

oma Teske zei

Pleurt op sjaan.
Zijn die enge armen op de foto zekerder van jou dan.

Dorien Abma zei

Waarom vliegen die ordinaire ouwe taarten elkaar zo onwijs in de haren ?
Het lijken wel van die ouwe krijsende ongestelde haarfabrieken !

Mevrouw Katblad zei

U heeft gelijk, mevrouw Dorien. We sluiten daarom dit gekibbel bij deze af.