Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 13 maart 2013

Voor één ding wel dankbaar

Japekoppie:

Heeft er echt een lezer geschreven dat u met ons de sneeuw in moest voor een paar laatste kerstfoto's? Of iets van die strekking? Is die wel goed bij z'n hoofd? Ja, sorry hoor, maar nee, geen sprake van. Ik begin er echt niet meer aan want ik heb het er helemaal mee gehad, met die witte wereld dus, en ben die kouwe zooi behoorlijk, definitief zat. Zum kotschen, ja. Of zoiets.
Wel, ten eerste krijg ik er ijspoten van en dat slaat op mijn toch al zo gevoelige buik. En je weet wat daar van komt, heh? Daarom. En hetzelfde geldt voor het drinken uit een bak met ijswater, als tenminste iemand de moeite heeft genomen om het ijs eruit te halen, want met je tong aan het ijs likken kan ook minder plezierig uitpakken, niet alleen voor de tong maar ook voor je ingewanden.






En als ik de gevolgen uiteindelijk in mijn ingewanden begin te merken, moet ik de ellende vervolgens ook nog binnen kwijt omdat je buiten niet kan graven en begraven als het vriest.
Elke keer weer zoek ik eerst buiten een plekje om die nare boodschappen te doen, maar dat wordt met die kou dus drie keer niks. Je hebt zelf gezien dat ik tenslotte uit armoe maar weer binnen kom om op de bak te gaan. En dat ik dan moeite heb met kiezen. Welke bak, ja.
Jawel, er staan inderdaad drie bakken, maar met dit weer is dat niet genoeg. Je maakt ze ook inderdaad elke dag schoon, maar het delen van het toilet met vier anderen vind ik verre van prettig. En met die bevroren grond buiten, moeten ze allemaal ook opeens zo nodig binnen eh... toiletteren, heh? Zelfs de Boez, en die stinkt altijd het meest. Verschrikkelijk gewoon!

En als hij dus net is geweest. tjongejonge.....
Nee, ik ben het zat.
We hebben pas nog meegemaakt dat het lente was geworden, maar dat duurde maar een paar dagen. Ik begon alvast mijn winterharen te verstoten, niet wetende dat het slechts een oprisping van de natuur was, die zon en aangename temperatuur. Ik voel me dus behoorlijk bedrogen, besodemieterd zeg maar, en ik zal vast de enige niet zijn.
Voor één ding ben ik wel dankbaar. En dat is dat je een tijdje geleden die ouwe kachel hebt opgedoekt en een centraal ding hebt laten maken, met overal van die warme platen. Gaf wel een flinke zooi en stress, die verbouwing en alles, maar ik had anders niet met mijn poten tegen de warme platen aan kunnen liggen. En met zijn allen rond zo'n gaspot moeten kleumen had ik niet getrokken, nee, echt niet.
Ja, die cv maakt het uiteindelijk allemaal nog een beetje goed. Jammer alleen dat je toen niet gelijk vloerverwarming hebt genomen.... Maar ze moeten dus niet gaan zeuren over dat we nu alweer naar buiten moeten voor sfeer- of kerstfoto's, want dan haak ik af. Nee, dan stop ik met mijn stukjes voor het Katblad en trek ik me terug als participant in het geheel.
Ja, het is waar dat ik vanochtend ook even in de war was en dat ik dacht dat het alleen aan de voorkant van ons huis sneeuwde en achter niet, en dat ik daarom per se het dak op wilde. Dat kwam trouwens doordat de Boez op dat idee was gekomen en ik dacht dat hij misschien wel gelijk kon hebben.
Maar zo maf als die ene lezer ben ik dus niet, nee. Stond er een naam bij of was ie anoniem?

9 opmerkingen:

Gregor zei

U boft maar Mevrouw K.
U staat niet meer alleen.
We hebben nu een paapse Paus die ook met haarfabrieken en ander pluisgedierte kan spreken en preken.
U weet wel St. Franciscus van de orde der Minnebroeders.
Wees gegroetjes.

Ma Tok zei

@Gregor: was u die malloot die opperde dat mevrouw K. met die arme dieren de kou in moest? En nu gauw onder een andere naam reageren en de aandacht afleiden, he?

Karel zei

@ mens ina: ik had toch gezegd dat ik aan Katzheimer en MPS lijdt.
U opereert toch ook wel eens onder de naam Rus ? Ja toch, niettan.
Een frisse neus is trouwens heel gezond voor Mevr. K.

Ma Tok zei

@Karel: Maar die arme Japekop met zijn teer gestel, houdt u daar dan geen rekening mee?

oma Teske zei

dat mens ina rus is toch helemaal in de war, gek mens, met die russiese poezen

Anoniem zei

Het schijnt dat de bioindustrie, haarfabrieken en de PvdD zowiezo gebaadt zijn bij Franciscanen. En schakel de Jezuïten niet uit.
Homohuwelijk, abortus en euthanasie slaan kennelijk een witte rookbeurt over.
Wedden dat de volgende wel een heterofiele negerin wordt ?

Karel zei

@ mens ina: maar de redactie heeft toch nog wel een vintage fabrieksarreslee uit de kinderjaren op de rommelzolder staan ?

Ma Tok zei

@Karel: alle arresleeen zijn verpatst op de rommelmarkt ten bate van de haarfabrieken.

Karel zei

@ mens ina: mijn halfbroertje Dimitri wil wel de wieltjes van een AH verzamelmobiel afslopen. Dan heeft Japekoppie een eigen heuse haarfabriekkinderwinkelwagenslee.
Wat wilt U nog meer ?