Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 23 december 2011

Ruimte.....



Boez:
Nee, ik duw Japekoppie niet van de bank, ik wil alleen dat hij wat opschuift. Ja ja, een klein stukje maar want anders kan ik mijn poten niet kwijt. U denkt dat ik probeer hem van de bank te donderen? Wel, als u gelijk heeft is hij daar dan altijd nog zelf bij heh? Maar hij vindt het niet erg om nog een klein beetje op te schuiven; hij protesteert tenminste niet en dat zegt genoeg. Nee, anders had hij mij wel een lel gegeven, in het geval u dus gelijk had over dat ik hem probeer weg te duwen. Ja, ik heb nu eenmaal wat meer ruimte nodig omdat ik groter ben dan hij, niet? Nee, ik kan niet naar de andere kant opschuiven want daar ligt Oscar en die heeft nog meer plek nodig dan ik. Nee, u kunt er nu sowieso niet meer bij dus. Omdat inderdaad de bank nu vol is. U wilt televisie kijken? Wel, boven staat er nog één, dus u kunt daar gaan kijken. Bovendien staat er ook nog een stoel hier.  Komt die mevrouw trouwens nog terug? Oh, die is weg. Dus het logeerbed is weer vrij? Ja, ik vond het wat vol in huis met die mevrouw erbij. Ik heb één keer geprobeerd bij haar op bed te slapen, maar dat ging niet goed. Nee, ze rook anders dan jij en ze lag nogal te draaien, daarom kwam ik toch maar bij jou op bed. Met alle anderen ja. Was ook wel vol heh, dat bed van jou? Nee, we maakten helemaal geen ruzie maar hadden alleen wat onenigheid af en toe. Over wie waar mocht liggen, ja. Werd je daar wakker van? Ja, dat was mevrouw Troy die zo zat te blazen. En het was Cera die in je tenen heeft gebeten, ja, dus het was helemaal onterecht dat je mij naar buiten hebt gesmeten. Je wist dat het op dat moment regende? Ah, je wilde dat ik afkoelde want je vond me lastig. Nou, weet je wat? Ik kom de hele avond deze bank niet meer af. Kun jij een keer buiten afkoelen, heh? En kunnen we verder nog even afspreken dat er geen gasten meer komen overnachten? Bouw desnoods maar een schuilhut voor ze, maar dat logeerbed is van ons en blijft van ons. Is Japekop er nu vandoor? Mooi, heb  ik tenminste de ruimte....

3 opmerkingen:

Hans zei

Ja, maar je verwijt aan Os! Waar is die dan?

Sandra zei

Lijkt mijn poezenfestijn wel. Als Doezel op schoot ligt, gaat Snork er zo bij liggen dat het lijkt alsof hij niet bovenop Doezel gaat liggen, maar het ondertussen wel doet.

Mevrouw Katblad zei

@Hans: zie bericht hierboven!