Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 24 december 2011

Geen geklier op de bank!






Oscar:
Zij (Boez en Japekop - red.) kunnen allebei naar boven om te slapen of te rusten. Daar staat een logeerbed, een groot bed, er staan een hoop stoelen met kussentjes en een heuse kattensofa. Verder is er een inspringkast met slaapzak en twee reismanden met kussentjes. Dus plek genoeg voor iedereen. En toch is het altijd weer dringen hier op de bank. Mijn bank. Tenminste de helft is namelijk van mij, daar waar mijn witte dekentje ligt. Ik verlang niks meer dan op dat dekentje te mogen liggen. Het liefst heb ik dan mevrouw K. naast mij om mij te knuffelen, maar de logeermevrouw was ook oké. Ja, die kon heel goed en vooral heel lang aaien. Ik mis haar nu al. Van mij mogen Boez en Japekop ook best op de bank, maar dan moeten ze niet gaan liggen klieren. Een bank is namelijk om op te rusten. En daar laat ik het voorlopig even bij.

3 opmerkingen:

Annemieke zei

Je witte vacht valt helemaal weg in de achtergrond van het witte dekentje

katja zei

O, is het dat ! Dus Os is helemaal niet zo dik, het is gewoon dat dekentje...

Ma Tok zei

Of is het andersom?