Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 4 december 2011

Lange, witte kousen


Onze vaste lezers zullen direct de haarfabriek herkennen die zich hier verschuilt in (of onder zo u wilt) een struik in de Hoftuin, al zie je het koppie niet erg duidelijk. Vooral zijn ietwat sullige houding (een beetje dom om te denken dat je niet opvalt als alleen je kop niet goed zichtbaar is, en dan ook nog met zulke lange, witte kousen) is karakteristiek. Wij waren met Oscar en liepen een rondje door de tuin. Kousemans bleef al die tijd onder de struik zitten. Oscar zag hem dus best wel, maar negeerde hem compleet, zoals zo vaak gebeurt als wij ons op vreemd terrein bevinden. Wie hebben wij hier gefotografeerd? U mag maar één keer raden en wij loven geen prijzen uit; het gaat om de eer!

4 opmerkingen:

Jacq. zei

Effe denken, hoor...Het is bijna niet te zien... maar ik denk WAMY! :)

katja zei

Uit de omschrijving zou ik bijna denken dat het om de Boez ging (sullig), maar als ik goed kijk zie ik het schattige bekje van Wamy.

Wilma zei

Ik zie al dat ik niet de enige ben die denkt dat het de Wams is.

Mevrouw Katblad zei

Die was dus te makkelijk!
Volgende keer een graadje moeilijker.....