Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 2 december 2011

Het sop, de geit en de kool

Bohr:
Zo, bent u daar weer mevrouw Katblad? Ik wil eens een hartig woordje met u spreken want u hebt vanochtend een vreemd zij-mens binnengelaten die hier een hoop lawaai heeft lopen maken, zodat ik de kou in moest vluchten. Jawel, het is allemaal uw schuld dat ik mij niet meer veilig voelde in mijn eigen huis en zowat een longontsteking heb opgelopen. Waar bemoeit u zich eigenlijk mee?! U hebt hier toevalling helemaal niets te vertellen, en het lijkt me een goed idee wanneer u nu direct de sleutel weer inlevert zodat u een dergelijke streek niet voor een tweede keer met mij kan uithalen!








Mijn mandje is inderdaad wel weer mooi schoon gemaakt, daar heeft u gelijk in. Nee, geen haar uit mijn vacht meer te bespeuren, ook niet meer elders in dit huis. Niet dat ik daarmee zat, want ik ben zelf totaal niet vies van mijn eigen haar en ik vind dan ook dat sop, geit en kool gespaard moeten worden, en ik al helemaal. Het is het niet waard, nee.
U zegt dat deze vrouw vaker gaat komen? Vaste bezoekster? Ze gaat de volgende keer ook mijn vieze neusjes van het raam vegen?
Nee, nergens voor nodig, dus als u nu even de sleutel op tafel legt en mij met rust laat? Ja, dan kan ik eindelijk aan mijn dutje beginnen. Inderdaad in mijn schone mandje, ja.

1 opmerking:

Annemieke zei

Toch is ze stiekem best blij dat haar mandje weer schoon is.