Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 15 november 2013

Zacht van vacht

Oscar:
We gingen naar de Kruidentuin om te verkennen, en Cera wil graag altijd eerst de boom in, en toen dacht ik dat ik haar maar eens gezelschap moest gaan houden.
Nee, ik had daar verder helemaal geen bedoeling mee, maar zij moest zo nodig direct een keel opzetten en gillen dat ik moest opdonderen.
Nou, dat deed ik dus toen maar, al vond ik het heel kinderachtig allemaal.



Ja, en toen ben ik inderdaad op een stenen randje gaan zitten, met mijn rug naar haar toe omdat ik het effe helemaal met haar gehad had. Tot mevrouw K. riep dat er gewerkt moest worden en niet geluierd, toen ben ik opgestaan en met K. meegelopen, en onderweg besloot ik om te gaan kijken of alles nog wel goed was bij de Gevaarlijke Weg.






Nou, dat was het dus niet!
Die hele hoek lag weer vol met blafbeestendrek, en ik heb dat dan ook gerapporteerd aan mevrouw K.
U kunt op deze foto zien dat Cera achter mij aan kwam lopen, zogenaamd om het hekje te inspecteren, maar u en ik weten best dat ze graag aandacht wil van ons en daarom achter ons aanhobbelt, maar als jij dan hetzelfde doet, denkt ze dat je haar lastig wilt vallen.
Nee, het is geen makkelijk meisje.



Ik verwachtte dat we na inspectie van de Kruidentuin naar de Parallelstraat zouden gaan, want dan had ik nog even dat bijzondere wielhuis kunnen onderzoeken, maar K. besloot anders: we gingen naar de Hoftuin.










Ik zag ook Kaija nog, maar toen ze mij zag aankomen, liep ze weg. Nee, ik weet niet waarom, misschien vindt ze me wel te dik, hoewel zijzelf ook niet één van de dunste is. Ja, mooi is ze wel, maar dat ben ik ook best wel. Toch? En anders ben ik reuze zacht van vacht, en dat telt ook.
Gaat de Boez nog vertellen? Ik heb hem namelijk nauwelijks gezien in de Kruidentuin dus ik kan me niet voorstellen dat hij wat te melden heeft.
Is dit soms weer een wedstrijd? Nee? Gelukkig maar, want ik win toch nooit.

1 opmerking:

Greet zei

Nou lieve Oscar, wat mij betreft win je altijd.