Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 28 november 2013

Jachtpauze

Wamy:
U ziet, mevrouw Katblad, ik ben ook wel eens gewoon rustig en lief. Dat ik dus effe niet op brokjesjacht zeg maar ben.
Het is namelijk zo dat mijn mens daar een eindje verderop staat te kletsen, en ik wacht tot zij het sein geeft want dan gaan wij gezamenlijk naar huis.
En het is namelijk ook zo dat in het geval wij gezamenlijk naar huis gaan, wij na binnenkomst altijd lekkers krijgen. Dat weet ik zeker ja, want dat is bij ons gewoonte. Vandaar ook dat ik op dit moment even van een brokjesjacht afzie, begrijpt u? Soort van jachtpauze, ja.

Maar mocht het nu zo zijn dat ik straks nog een gaatje vind in mijn volle agenda, kom ik graag nog even bij u langs. Het is dan misschien wel handig als u op dat tijdstip net even boodschappen gaat doen, uw bed gaat verschonen, de was ophangen of een andere bezigheid op enige afstand van de keuken aanvangt.
Ik schat dat ik zo'n minuut of drie nodig heb, want dat is 1 minuut per voerbakje. Ja, dat red ik met gemak.
En zorgt u er dan voor dat de jongens ook net even "uit" zijn? Of dat u ze mee naar boven neemt om te helpen met het bed of de was? Mooi, dan spreken we af voor over een uurtje, tenzij er iets tussen komt natuurlijk. Mijn drukke agenda, inderdaad.

4 opmerkingen:

Ma Tok zei

't Was zeker niet gelukt, Wamy zat al na een half uurtje bij ons op de schutting zich uit te rekken om door het raam naar binnen te kunnen kijken. Helaas voor hem werd hij gespot door Igor, die in de vensterbank lag. Igor begon te grommen en daarop kwamen de 3 dames aanrennen om Wamy te verwijderen. Dat was niet meer nodig, toen Wamy deze overmacht in de gaten kreeg draaide hij zich snel om (op de smalle schutting, gelukkig ging het goed) en weg was hij weer. Tot ziens, zullen we maar zeggen..

Anoniem zei

Geweldig. Het is net als bij de mensheid. Een boef herken je niet aan zijn uiterlijk maar aan het gedrag. En ook dat gedrag kan zeer bedrieglijk zijn. Ik mag Wamy wel. En een zeer aanbiddelijk koppie.Cisca

Anoniem zei

Ik vind Wamy een heel leuke kat. Hij/zij heeft iets van een heel beschaafde oplicht(s)ter met goede manieren, niet agressief of ruw maar handig en leuk en heeft daarbij uiterlijk mee. wat mij betreft hoort Wamy bij de Katblad-club. tineke

Annemieke zei

Het is een klein schattig belhameltje!