Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 29 november 2013

Iemand moet het doen!

Het klopt dat dit altijd Japekop's plek was, vooral als het tegen etenstijd liep. Maar hij is er dus niet meer en daarom probeer ik maar zijn belangrijke werk over te nemen, iemand moet het tenslotte doen, heh?
Ja, want mevrouw K. is tegenwoordig een beetje slordig met onze etenstijden. Geen idee hoe dat komt, maar ik vermoed dat het is omdat niemand haar er meer op wijst dat het uur G (Gourmet - red.) is aangebroken, en misschien komt het ook wel door de steeds vroeger intredende schemer. Je zou denken dat ze dan juist de maaltijden wat vroeger zou serveren, maar nee dus, de tijd schuift steeds verder op naar achteren en niemand die daar wat van zegt of er iets aan doet.
Vandaar dus dat ik de taak van Japekop op mij heb genomen, de leuning van de bank bezet op het G-tijdstip en daar niet meer vanaf kom voordat mevrouw K. naar de keuken gaat om onze bakjes te vullen met een hapje zacht, tongstrelend voer.
Ik kan u tevens tot mijn grote tevredenheid meedelen dat de voor mij nieuwe taak zijn vruchten begint af te werpen en dat geeft mij dan weer wat meer vertrouwen in de toekomst, al blijven de porties kleiner dan we gewend waren omdat K. het nodig vindt dat we afvallen. Nee, daar heb ik nog steeds niets op gevonden, helaas.

2 opmerkingen:

Ma Tok zei

Goed zo, Cera!
Wat ziet het er gezellig uit op de redactie, nu het buiten zo donker en guur is.

Annemieke zei

Het blijft nog steeds duidelijk worden hoeveel taken japekop op zich nam. Gelukkig zijn er drie resterende haarfabrieken om alle taken onder te verdelen!