Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 22 november 2013

Nieuw "afvalbeleid"

Cera:
Mevrouw K. heeft ons op rantsoen gezet. Dat betekent dat de bakjes met brokjes minder vaak worden bijgevuld en de inhoud, althans de smaak ervan, ook langzaam verandert. Dat is allemaal omdat we te dik zouden zijn.

Hier ziet u mij gillen omdat ik het niet eens ben met het nieuwe rantsoenerings- en afvalbeleid.





En omdat het winter aan het worden is en we daarom vaker lekker uitslapen of meer tussendutjes doen, is dat ook een reden om ons minder eten te geven, aldus mevrouw K. Want we zouden op die manier dus minder energie gebruiken, beweert ze. Ze houdt dus gewoon geen rekening met het feit dat we juist bij koud weer meer vet nodig hebben op onze ribbenkast. Ter bescherming, ja.

U ziet mij hier schelden op K. omdat dat mens niet wil horen wat ik te vertellen heb.



Nu het buurmens het luik van Charli vaker op slot doet zodat ik daar niet meer kan bijsnacken, wordt mijn situatie alsmaar nijpender. En ik durf te wedden dat Os en Boez er net zo over denken, nee, ik weet het zeker.

Hier ziet u mij harken met mijn poot in een poging om mijn nagels in haar trui te slaan, haar dan naar mij toe te kunnen trekken zodat ik in haar oren kan schreeuwen want dan luistert ze misschien eindelijk eens een keer naar me!



Jawel, er liggen inderdaad nog wel een aantal brokjes in mijn bakje, maar niet van het soort dat ik het liefst eet. Daarom heb ik ze ook laten liggen inderdaad, en ook omdat ik zou afvallen van die zogenaamde light-brokjes, die ze overigens bij de dierenarts heeft gehaald. En afvallen vind ik in deze tijd van het jaar echt niet verstandig.

Hier ziet u mij overigens even uitrusten van mijn scheldpartij en het harken naar haar trui, maar wees er maar zeker van dat ik straks de draad weer oppak. Want ik ga door tot ze overstag gaat en me geeft waar ik recht op heb. Zo niet dan sla ik mijn nagels straks buiten op straat gewoon in een vuilniszak; ik weet heus nog wel hoe dat moet. Dat is dan mijn nieuw "afvalbeleid", heh? Zo is dat en daar laat ik het voor nu maar bij.

5 opmerkingen:

Piet zei

Uch Cera. Zo mw. K. nu weet u het. LOL

Ma Tok zei

Arme Cera, je was al zo mooi afgevallen. Straks krijg je nog anorexia als je mens zo doorgaat.
En pak de draad van haar trui maar snel weer op en dan flink trekken, he?

Truus zei

Wel overdreven he dat lijnen? Is echt in de mode. Alleen Os moet misschien een beetje afvallen, maar jij toch niet? En nog wel in de de koude winter:( Mijn dierenarts zei altijd dat zwaarlijvigheid bij katten niet zo erg is als bij mensen.....Gewoon blijven zeuren, dat wordt ze wel een keer zat.

Annemieke zei

Tsja cera. Er kan best een pondje af! Je moet maar zo denken: in de winter val je sneller af. Als je tenminste genoeg naar buiten gaat en niet de hele dag op het grote bed binnen ligt te pitten....

Wad Woord en Wol zei

Persoonlijk houd ik wel van een beetje mollig Cera. En ja, dat zeg ik uit eigenbelang.