Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 15 november 2013

Je moet niet zeuren

Boez:
Ik was langs de andere kant gegaan toen ik plotseling gekrakeel hoorde dat uit de boom kwam. En toen zag ik Cera en Oscar, en Cera schold de Os uit en toen sprong hij uit de boom.
Ik weet niet wat er aan de hand was, maar vond het wel lachen eigenlijk.
Ja, ik sta wel op deze foto, maar niet zo duidelijk omdat je een vlek op je lens hebt. Of voor je ogen, een blinde vlek misschien? Ja, dat was een grapje.






Ik vind dit een spannende hoek dus moet ik daar altijd even kijken en dan ga ik met mijn poten op het hek want dan kan ik het beter zien. Waarom ik omkijk?
Omdat jij iets tegen Cera riep denk ik, weet ik veel.






Nee, ik weet ook niet meer waarom mijn tong hier buitenboord hing, misschien was er wel een vliegbeestje tegen m'n bek aangevlogen of had ik niet iets lekkers geroken. Als je me het eerder had gevraagd, had ik het misschien nog wel geweten, maar nu dus niet meer.







Ik wist niet dat Oscar de paaltjes al had geïnspecteerd, maar eigenlijk was ik gewoon op weg naar jou toe om te vragen wat we hierna gingen doen. En om even met mijn snuit tegen je camera aan te tikken want dat vind ik leuk.
Hoezo heb ik dus die vlek op de lens gemaakt? Dat weet je toevallig helemaal niet zeker. Bovendien vind je het leuk als ik jou of je spullen kopjes geef, dus je moet niet zeuren, anders krijg je nooit meer van die lieve kopjes van mij. Nee, dat is geen chantage maar onderhandelen.


Dit is toen we alweer in de Katbladstraat waren en jij met een buurmens stond te praten. We moesten wachten tot je daarmee klaar was en toen hebben we onder dat wielhuis door zitten gluren. Was ook best wel lachen, ja. Maar in de Hoftuin was het ook heel leuk. Moet ik daarmee wachten tot morgen? Maar dan ben ik misschien wel de helft vergeten!
Nee, ik zal niet verder zeuren. Snoepie dan maar?

1 opmerking:

Anoniem zei

Namens Bram.
Eigenlijk ben ik best wel een beetje jalours. Boez en Os zijn vrienden met alles wat erbij hoort. Eigenlijk heb ik helemaal geen vrienden. Mijn enige vriendin {Kees)is dood en nu heb ik niemand meer Ja die ene blafferd. Die vindt mij zijn grootste vriend. Leuk hoor, maar het is toch niet je dat. Als u voelt wat ik bedoel. Eigenlijk is het wel een beetje genant want hij kan zo raar doen soms. Nou ja, mens mens zegt dat wij dikke vrienden zijn. Ik dik en zij dun. En dat vindt ik nu weer niet aardig. Dat bedoel ik maar. Ik heb geen echte vrienden.Groetjes Bramdie ook ff wil zeuren.