Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 15 november 2013

Ik schold hem uit

Cera:
Ik zat lekker van de zon te genieten in de Kruidentuin toen mevrouw K. met de jongens de hoek om kwam. Ze had me al gezocht, zei ze, dus dat kwam dan mooi uit.
Of ik mee wilde gaan op verkenning. Ja, natuurlijk wilde ik dat wel want ik had toch niks beters te doen. Maar we moesten dus wel alle drie ons eigen verslag maken, zei K. Dat vond ik best.


Ik ging vrijwel direct naar de boom en klom erin om de takken te inspecteren. Dat vind ik een fijn klusje en doe dat dus graag. Maar natuurlijk kwam Oscar weer eens achter me aan. Ik schold hem uit en ging toen door naar een hogere tak.









Waarom ik altijd gelijk begin te schelden? Wel, omdat dat helpt, nu ook weer. Oscar smeerde 'm namelijk, en toen had ik de boom voor mij alleen.
U ziet mij in de rechter bovenhoek, en Oscar linksonder op de foto.
Het kan best zijn dat hij de pest in had, maar dat is mijn probleem niet, heh?
Nee, ik heb helemaal geen hekel aan de Os, maar hij moet gewoon niet altijd ook willen wat ik doe. Ik zat het eerst in die boom en hij had best iets anders kunnen gaan inspecteren.


Toen had ik opeens geen zin meer in die boom. Omdat ik chagrijnig was, ja. Maar ook omdat ik al had gezien dat alles in orde was met die takken, dus mijn inspectie was eigenlijk klaar.











Daarna heb ik nog even over het hekje gelopen. Buizentest, ja. Oscar liep daar toevallig ook, maar die doet altijd alleen maar paaltjestesten.
Niet lang daarna verlieten we de Kruidentuin en liepen we naar de Hoftuin. Oh, verder hoeft niet? Dan laat ik het hierbij en ga weer in de zon zitten, oké?

2 opmerkingen:

Greet zei

Prachtige foto van de springende Cera!

Piet zei

Tjee zeg, lange tenen hoor Cera. Terwijl Os alleen iets samen wilde doen. Heerlijk he, het zonnetje.