Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 14 december 2012

Sterk als een Os (met claustrofobie)

Oscar:
Ik kan iets wat niemand anders kan. Daarmee bedoel ik je vier andere haarfabrieken, ja.
Wel, ik kan deze deur openmaken. Moet ie natuurlijk wel op een kiertje staan zodat mijn poot ertussen kan, maar dan schuif ik 'm open. Brute kracht, inderdaad, ik zie jou (mevrouw K. - red.) ook wel eens je best moeten doen om 'm open te schuiven, maar ik kan het dus ook maar ben wel heel erg veel kleiner dan jij.
Ja, ik heb je vaak verbaasd zien kijken als je de Boez ging zoeken en dacht dat je ons allemaal (TT, Japekop, Cera en mij) had opgesloten in de kamer, en dan stond je raar te kijken als we toch opeens naast je op straat stonden om te helpen zoeken, heh? Ja, je dacht zelfs al dat je kierewiet aan het worden was, dat je ze niet meer op een rijtje had omdat je er zo zeker van was dat je de deur op een klein kiertje had gedaan zodat we er niet door konden, en dan moest je weer helemaal opnieuw beginnen om ons binnen te krijgen. Ja, dat vond ik wel lachen. Maar toen op een keer zag je me bezig, heh? Nee, dat was niet de bedoeling maar je was sneller terug dan ik dacht en toen was ik net aan het duwen en dat zag je. Ja, je vloekte, dat hoorde ik best wel, en toen had je dus mijn geheim ontdekt.
Nu wil ik je toch wat vragen. Ja, het is namelijk zo dat die deur opeens een stuk zwaarder gaat dan eerst. Heb jij dat gedaan? Nee? Oh, dat is omdat de kachel brandt? Piept het daarom zo als je de deur open schuift?
Nee, niks aan te doen dan, heh? Nee, ik heb liever dat je de kachel gewoon aan laat staan want ik hou wel van een beetje warmte. Maar in het voorjaar zal de deur weer makkelijker open gaan, zeg je? Ja, dat wordt effe behelpen, maar ik hou het wel uit tot die tijd. Nee, fijn dat ik nu weet waar het aan ligt want ik was eigenlijk bang dat mijn krachten aan het afnemen waren. Jij niet kierewiet, ik geen slappe spieren, heh? Mag de deur dan wel steeds open blijven staan zoals nu? Nee, ik ben mijn claustrofobie inderdaad nog steeds niet kwijt...

2 opmerkingen:

Sandra en Skyler zei

Hier in Leiderdorp heb ik ook 3 poezels die dichte deuren maar niets vinden als we thuis zijn. Alles staat dan ook op een kier, anders blijf ik op staan. Fijne feestdagen!
Groetjes van Sandra, Simba, Spicey en Skyler

Moon zei

Ramb-Ozzie ;-)