Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 18 december 2012

Meesjes, halsbandparkieten en (Vlaamse) gaai

Mevrouw T. Troy:
Tsjonge, wat een groot vliegbeest! Gaat nog flink te keer ook! En drie kleuren heeft-ie. Zit nu in de boom. Ja, ik mekker, dat klopt, dat gaat vanzelf. Heb ik altijd als ik vliegbeesten zie. Weet je toch? Wie heeft hier nou Katzheimer, jij of ik?
Laatst nog geelbuikjes hier gezien, maar die zijn veel en veel kleiner. En ook een keer zo'n groen ding, of twee eigenlijk, want ze waren samen. Die waren ook zo groot en maakten erg vreemde geluiden. Had ik nog nooit eerder gezien of gehoord.

Kijk, vliegt ie naar de Pergola. Zit ie aan de pinda's en rukt bijna het hele netje uit elkaar. Tsjonge, wat een grote, heh? Nee, kan me ook niet herinneren dat ik deze vaker heb gezien. Wel? Die met drie kleuren? In de dakgoot aan de overkant? Ka, ka!
Nou, je kan veel van me zeggen maar blind en doof ben ik dus nog lang niet. Ja, ik zie ze nog goed vliegen en hou ze allemaal in de gaten. Ik mag dan wel KatzH hebben, ik ben nog best wel alert en al mijn instincten werken nog prima. Nee, mij hou je niet voor de gek, deze had ik nog niet eerder gezien! Groot, heh? Tsjonge!

4 opmerkingen:

Ma Tok zei

Haha, mevr. Troy ziet ze nog goed vliegen..

Wad Woord en Wol zei

Ik zie ze ook regelmatig vliegen hoor mevrouw Troy.

Rosie en Liesje zei

Lekker, die rondvliegende beestjes!!!

Puk en Muk zei

@ Roosje en Liesie:

Jullie boffen maar.
Wij kunnen hier in het moeras 's nachts niet slapen van de zingende boomkikkers.

Puk en Muk
Vledderveen (Dr.)