Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 1 september 2013

Een ware kampioen

Wamy:
Ah, verkeerde moment dus. Want ik dacht namelijk dat ze even naar het toilet ging, en meestal duurt dat net lang genoeg voor mij om mijn slag te slaan. Maar ze ging niet, ze stond weliswaar op maar is weer gaan zitten. En ze heeft me gezien, ook dat is niet zo handig.
Wel, ik weet in elk geval zeker dat er nog restanten staan van het ontbijt van de club van vijf, want dat heb ik al geroken en bovendien eten ze hier de laatste tijd niet zo best, heb ik gemerkt. En mochten er onverhoopt toch geen restanten meer staan, dan vind ik altijd nog wel wat van die lekkere brokjes.

Het is natuurlijk niet zo dat ik nou zo'n honger heb, maar het gaat me meer om de sport van het jatten en alles wat daarmee samenhangt. Zoals het bestuderen van die mevrouw K. en haar gewoontes, en het vervolgens op het juiste moment toeslaan.
Ze zal namelijk toch een keer naar het toilet moeten, of ze let even niet op omdat ze zich in iets heeft verdiept. En ik zie dus precies wanneer dat is en weet ook hoeveel tijd ik heb voordat ze me heeft ontdekt en ik 'm weer zeer rap moet smeren. Het is een kwestie van afwachten en de boel in de gaten houden. Maar ik ben daar erg goed in, heel erg goed zelfs. Een ware kampioen inderdaad...

4 opmerkingen:

Ma Tok zei

Kampioen Schurk!

Greet zei

Lieve Wamy, vertel eens iets meer over die rare gewoontes van mevrouw Katblad.

Annemieke zei

Qua figuur is al dat voedsel jatten je nog niet aan te zien! Of sample je alleen maar overal de kwaliteit van het eten, als een soort Rob Geus voor katteneten?

Mevrouw Katblad zei

Smaakpolitie? Dan verwachten wij binnenkort een sticker voor het Poezenloket.