Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 28 mei 2013

Over tot de orde van de dag

Oscar:
Ze is weer weg, de gast van mevrouw K. Geen kwaad mens was het, integendeel, ik mocht haar graag, maar het was wel erg druk op de redactie en daar houd ik niet zo van, van drukte. Ik heb wel één nachtje bij de logé geslapen, op het logeerbed. Ja, de hele nacht heb ik toen tegen haar aan gelegen en dat vonden we allebei fijn. Maar toen ik de volgende nacht weer bij haar wilde slapen, had Japekoppie mijn plek ingepikt en kon ik er niet meer bij. En omdat het bed van K. ook al vol was met de dames en de Boez, ben ik toen maar weer beneden gaan slapen, op mijn kussentje.
Overdag was ik vooral buiten, en dan het liefst in de Kruidentuin. U ziet mij hier (op de foto) op de struiken liggen, mijn favoriete plek in de tuin omdat ik daar de hele boel kan overzien en in de gaten houden en tussendoor met gerust hart even kan dutten. Ik hoopte steeds dat K. langs zou komen om een stukje met me te gaan lopen, maar dat is niet gebeurd want ze had het te druk met andere dingen, zoals uitgaan met de logé.
Ik ben er dus niet heel erg rouwig om dat de vreemde vrouw weer is vertrokken, want nu kunnen we weer overgaan tot de orde van de dag en onze normale routines hervatten. Tenminste, als mevrouw K. klaar is met het opruimen van het huis, want dat moet ze namelijk eerst doen. Ze zegt dat we ons territorium een paar dagen hebben gedeeld en dat alles eerst weer daar moet staan waar het eerder stond voordat het weer helemaal voelt als ons territorium, en natuurlijk zijn we het daar helemaal mee eens en willen we niets liever dan dat alles weer gewoon is. Maar ik hoop dat het allemaal niet te lang duurt, dat opruimen en schoonmaken, dat ze het dus niet gaat overdrijven, en ondertussen wacht ik maar geduldig tot ze alles heeft gedaan wat ze moet doen. Hoewel, als ze het logeerbed maar laat staan en er niet weer een stoel van maakt, dat is het enige wat ik nog heb op te merken.

4 opmerkingen:

Mo zei

Krijgen wij volgers nog een foto te zien van die mysterieuze gast ?
Die van de koffer, tuigvlieg en onopgeblazen luchtlogeerbed.

Mevrouw Katblad zei

Nee!

Greet zei

Ach, echt niet, mevr. K.?

Mo zei

Een omschrijving dan...
Herkomst en zo, u weet wel.
Toe nou Mevrouw K. maak ons gek.