Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 18 mei 2013

Niks te mopperen (?)

Oscar:
Ook ik ben niet al te dol op die regen, maar dat weerhoudt me er niet van om naar buiten te gaan. Er moet tenslotte iemand ons territorium bewaken, en dat ben ik dus omdat de anderen het liever droog houden.
Mijn werkdag begint altijd al heel vroeg, namelijk zo rond een uur of vijf, half zes. Op dat moment moet ik sowieso naar buiten voor een kleine boodschap, dus dat vroege opstaan is voor mij totaal geen probleem.
Tussen zeven en half acht is het schaften. Gelukkig vergeet mevrouw K. nooit mij te roepen voor het ontbijt maar bovendien ben ik rond die tijd toevallig altijd rond onze buitentafel aan het werk dus dat sluit mooi op elkaar aan. Na het ontbijt ga ik uiteraard direct weer aan de slag, totdat mevrouw K. aan haar tweede kopje Nespresso begint, want daarbij houd ik haar graag even gezelschap.

De rest van de dag bestaat voor mij best wel uit enige regelmaat: na elk uurtje arbeid meld ik mij op de redactie om te zien of daar nog alles in orde is en om een paar brokjes te eten, want hard werken maakt hongerig.
Soms doe ik ook wel even tussendoor een klein dutje om daarna weer geheel fris en monter mijn belangrijke werk te kunnen hervatten.
Mijn werkdag is pas klaar als we ons diner hebben genuttigd en ik mij voor de nacht terugtrek op de sofa, maar dat pas nadat ik heb gekeken of ons luik wel goed gesloten is.
Ik geniet het meest van mijn avondrust als mevrouw K. ook op de sofa heeft plaatsgenomen en mijn beste vriend (de Boez - red.) naast mij is komen liggen. Ja, ik geloof dat ik best wel tevreden kan zijn over mijn leven bij het Katblad, al heb ik soms toch wel wat moeite met de sluitingstijden van het luikje. Maar goed, als er niks te mopperen valt wordt het leven misschien wel te saai, heh? Ja, zo is het maar net.

3 opmerkingen:

Ma Tok zei

Wat een tevredenheid!

A en M zei

De Os lijkt beetje 'n albino kangoeroe met rosse varkensoortjes.
Maar heel lievvv zo dat slapende grut.

Annie Wright zei

Wat hebben jullie het heerlijk!!!