Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zondag 5 mei 2013

Alles weer normaal

Oscar:
Het klopt dat wij zaterdag geen nieuws hadden, maar dat was niet mijn schuld. Nee, dat kwam doordat mevrouw K. de hele dag op stap was met het wielhuis, en dus hebben wij bijna niets anders gedaan dan op haar wachten op de buitentafel. Ja, tot ze weer thuiskwam, en dat was pas laat in de middag.
Wie ik met wij bedoel? Wel, mijzelf natuurlijk, en verder mevrouw Troy en Cera. Nee, de Boez heeft bijna de hele dag ergens liggen slapen en Japekoppie idem. Maar ik was dus paraat en heb samen met de twee dames onze kiwitak zitten bewaken. Toen ze dan eindelijk thuis was gekomen, mevrouw K. dus, moest ze zo nodig direct de planten gaan sproeien, terwijl ik dacht dat ze toch wel eerst even aandacht aan ons zou schenken en ons zou bedanken voor het houden van de wacht, maar dat deed ze dus niet want ze moest heel nodig de planten besproeien. Daarbij werd ik ook nog geraakt door een flinke straal water, en dat was erg onaangenaam.
Ja, het klopt dat ik moe was aan het eind van deze rampzalige dag, en deze foto is van 's avonds, toen eindelijk alles weer klopte en we ons avondmaal hadden gehad. Ja, ik heb wel goed geslapen vannacht en het is fijn dat vandaag alles weer normaal is. En ga we dan nu eindelijk onze ronde maken?

4 opmerkingen:

Ma Tok zei

Je wordt miskend, Oscar.

Betty zei

Mevrouw katblad ,ik kan me voorstellen dat vijf van die poemels met smart wachten en snakken naar de goede warme zorg, dat wordt ruw onderbroken door uw afwezigheid van welke duur ook.
Ze hebben U niet geslagen na een poosje thuis zijn?
Mumu (Laren) doet dat wel bij zijn
dienares,

Betty

Mevrouw Katblad zei

K. wordt nooit in wakkere staat geslagen, maar wel als zij (nog) slaapt. Ook dat is niet prettig.
Maar die Mumu van u maakt het wel erg bont!

A en M zei

Questie van opvoeding.