Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 25 mei 2013

Logeerbed bezet

De Boez:
Gisteren is er een mevrouw in ons huis komen wonen. K. heeft haar opgehaald met het wielhuis, en die vrouw kwam dus met een koffer binnen want ze kwam van ver, met zo'n groot vliegding mee.
Ik wist al dat er wat ging gebeuren toen mevrouw K. gisterochtend opeens druk begon te doen en het logeerbed met andere lappen ging bedekken, en die lappen moesten schoon blijven, zei ze, en daarmee bedoelde ze dat wij er niet meer met onze modderpoten overheen mochten lopen. Belachelijk inderdaad, want het is tenslotte ons bed, of eigenlijk om precies te zijn dat van mij.
Wel, die koffer staat nu boven en het logeerbed is zoals verwacht in beslag genomen door die vrouw. Vandaar dat ik vannacht maar eens flink heb lopen klieren om duidelijk te maken dat ik het er niet mee eens ben. Ja, Japekoppie was dus de klos want die ben ik gaan pesten omdat hij altijd lekker snel kwaad wordt en dan zo vol overgave naar me gaat grauwen. Ja, het liep inderdaad uit op een vechtpartijtje, maar dat was niet mijn schuld.
Natuurlijk zijn er slaapplekken genoeg, en K. had er zelfs nog wat extra plekjes bij gemaakt met stoelen en kussentjes, maar het logeerbed was bezet en dat ligt nu eenmaal het lekkerst en vandaar dat ik gewoon ben doorgegaan met klieren. Ik heb ook nog een tijdje op die koffer gelegen, maar daar werd die vrouw niet eens boos om. Toen dat dus niet hielp ben ik naar beneden gegaan en heb daar alsmaar zitten krabben en slaan tegen het kattenluik, maar het ging niet open en daarom heb ik ook nog een poos op de deurmat zitten janken en kermen, zelfs nadat K. had geroepen dat ik daarmee moest kappen. Nee, K. kwam niet naar beneden al deed ik nog zo mijn best.
Toen de eerste vogeltjes alweer begonnen te fluiten en ik al diverse keren bovenop K. was gesprongen (waarop ze zachtjes begon te vloeken), heb ik geprobeerd het slaapkamerraam in te rammen. Dat lukte inderdaad ook niet maar ik maakte daar wel zoveel herrie mee dat K. tenslotte toch maar het raam voor me heeft opengedaan, bang dat de gast weer wakker zou worden door mijn geklier. Ik ben trouwens niet lang buiten gebleven want het regende op dat moment en er was daar bovendien niemand om dwars te zitten.
Ze zijn inderdaad allebei lekker vaak wakker geweest door mij, mijn mens en haar gast. Dus ik neem aan dat ik goed duidelijk heb gemaakt dat ik het niet eens ben met de gang van zaken.
Verder heb ik echt niets tegen die vrouw. Nadat ik kennis met haar had gemaakt (waarbij zij toonde dat zij  over ruim voldoende aai-kennis beschikt), heb ik geaccepteerd dat zij er is en waarschijnlijk nog even blijft. Dat zij echter per se in het logeerbed moet liggen, vind ik dus wél een probleem. En daarom heb ik ervoor gekozen om nog even door te gaan met klieren, want je weet maar nooit of ik daarmee alsnog mijn zin krijg en de gast met koffer naar de sofa op de benedenverdieping verhuist of naar zolder tussen de dozen. Dat is zo ongeveer wat ik op dit moment op mijn hart heb.

4 opmerkingen:

Ma Tok zei

Je hebt helemaal gelijk hoor, Boez.
Die vrouw van ver kan best tussen de dozen op zolder gaan liggen i.p.v. jouw bed in te pikken. Het is daar vast ook rustiger, hihi.

A zei en M zei

Goddome, grote grutjes, sapperdeflap, nu heeft u alweer, tegen de stroom in gelijk Mens Ina.
Je moet ook geen vreemdelingen, buitenlanders en gastpoesmensen in huis nemen.
Wat vindt de partij Hof is Vol eigenluk van deze invasieve invasie van die koffer en vliegend tuigmensen ?

Robin zei

Goed zo Boez, tenslotte is het jouw bed. Mss dat mw K. ergens een opblaasbare bed voor de gast neer kan zetten,.

Greet zei

Nou Boez, een van de twee. Je mens heeft je niet goed opgevoed, of jij hebt je mens niet goed opgevoed.