Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 1 juli 2010

Uitgeput.

Thassos:
Erg druk geweest op het terras, ja. De hele dag door alsmaar mensen die kwamen drinken en eten. Wel, ik kan u wel vertellen dat ik nu helemaal uitgeput ben. Ja, eerst vannacht al op muizenjacht geweest voor mijn werkgever, en daarna het terras bewaakt. Nee, dat deed ik van een afstandje. Onder een wielhuis vandaan, dat klopt. Ach, ik heb smeer aan mijn vacht zegt u? Erg zwaar beroep dus inderdaad. Ja, daar komt nog bij dat sommige mensen mij niet op het terras in hun nabijheid velen als ze in zitten te nemen. Blafbeesten mogen wel vinden ze, maar een terraskat vinden ze dan te vies of te lastig. Nee, ik snap dat net zo min als u. Maar goed, ik zit nu even lekker aan het water, geniet van het koele windje en ga dan maar eens naar huis. Ja, morgen weer vroeg dag en wie weet wat ik vannacht nog voor mijn kiezen krijg, heh? Daarom ja. U ook welterusten mevrouw Katblad!


3 opmerkingen:

ina zei

Ik vind het prima dat je het zo druk hebt, Thassos, dan laat je de andere haarfabrieken van de buurt tenminste met rust.

de redactie zei

Wij zijn het helemaal met u eens!

Annemieke zei

Je bent ook al helemaal gereed voor de wedstrijd morgen zie ik - onze katten zijn ook al in het oranje!