Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 31 juli 2010

Geen tijd voor ontbijt

Igor:
Zo mevrouw Katblad! Zeg eens, wat komt u doen? Nee, ik heb geen tijd voor een interview. Omdat ik het druk heb met het bewaken van onze kippen. U gaat toch niet onze eitjes stelen, heh? Ja, ook die bewaak ik dus.




Hoe vindt u onze kipjes? Ja, het is een apart soort en ze zien er allemaal weer anders uit. Kakelen kunnen ze ook erg goed inderdaad, stoort dat u?
Ah, u komt onze kipjes van schoon water voorzien? Dat zullen ze fijn vinden, ja.
Maar als u het niet erg vindt, blijf ik u wel in de gaten houden.







Ja, dit is mijn favoriete boom. Zo heb ik prachtig zicht op het kipjeshok en ik kan tevens mijn dagelijkse gymnastiek-oefeningetjes doen. Opdat ik niet te dik word, dat is juist.
Deze boom is inderdaad heel erg hoog, en ik durf best wel tot bovenin te klimmen. Wilt u een demonstratie?
Ach, u kwam mij en mijn huisgenoten een ontbijtje voorzetten? Helaas mevrouw Katblad, ik heb geen tijd voor ontbijt. Vanwege het bewaken van de kipjes, ja. Maar weet u wat? Zet mijn voerbakje maar gewoon klaar. Goed gevuld natuurlijk heh? En dan kom ik eten als ik straks mijn pauze heb. Nee, daar hoeft u echt niet op te wachten want het is best mogelijk dat mijn pauze vandaag nogal laat valt. Tja, dat u dat ongezellig vindt, daar kan ik ook niks aan doen. Plicht is plicht heh? Ja, en dat gaat vóór alles. Ik heb trouwens best wel gezien dat u ondertussen toch de eitjes uit het hok hebt gehaald; legt u ze even op het aanrecht? Dag mevrouw Katblad!

2 opmerkingen:

Hans zei

Je bent een mooi mannetje, Igor!

katja zei

Kan Igor nu gewoon tussen de kippen lopen ?