Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 2 juli 2010

Te warm

Oscar:
Erg fijn dat u mij vroeg voor een verkennersles en ik doe mijn best, maar helaas. Te warm ja. Nee, ik loop nu liever niet in de zon, en bovendien ben ik snel moe. Ik snap ook eigenlijk niet waarom die les zo nodig nu moet plaatsvinden. Nee, natuurlijk kon ik niet weigeren en ik voel me zeer vereerd, maar het gaat me niet lukken vandaag..... Nee.

Natuurlijk loop ik met u mee, dat spreekt vanzelf. Maar meer moet u van mij niet verwachten. Ja, ik beschouw dit maar als een les "schaduwzoeken". Fijn dat u me begrijpt, ja. Nee, doet u maar rustig aan. Ik loop graag een stukje vooruit, zoek dan een mooi plekje in de schaduw uit en wacht daar op u. Tot we weer op gelijke hoogte zijn inderdaad, en dan herhalen we dat. Ja, dan ga ik weer een stukje voorop enzovoorts. Tot we weer bij de redactie zijn, dacht ik zo. Neemt u vooral de tijd voor uw foto's want ik vind het helemaal niet bezwaarlijk om wat langer op u te moeten wachten. U snapt wat ik bedoel? Ja, het is wel erg warm heh? Gaan we weer?

Nee, het was geen goed idee om met u mee naar binnen te gaan. Boez is wel erg enthousiast heh? En dat in die warmte ja. Is het mogelijk dat u hem even van mij afhaalt? Voordat ik stik? Of zal ik hem nu maar eens een flinke mep geven? 
Mevrouw Katblad, bent u daar nog? Zullen we nog een eindje gaan lopen?

1 opmerking:

Wilma zei

Arme Os, je ziet hem denken: "Nu even niet!"