Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 2 juli 2010

Moeilijke keuze

De Boez:
Een trapje naar beneden zou wel erg handig zijn inderdaad. Dan kan ik snel bij mijn brokjes komen en bij u, heh? Wel, voor een snoepje bijvoorbeeld; u bent toch met de koffie bezig? Ja, dan is het snoepjestijd toch? Daarom dus.
Maar zo gaat het niet lukken, nee. Ik zal dus helemaal om moeten lopen. Ja, helemaal in het slaapkamerraam springen, dan helemaal de trap af en dat nog dat hele stuk naar de keuken toe. U kunt natuurlijk ook een snoepje naar boven gooien, heh? Daar begint u niet aan? Oh. Wel, dan ga ik even nadenken over wat me nu te doen staat. Nee, eigenlijk wil ik dit dak niet verlaten want het is hier spannend. Ja, Japekoppie is hier, het raam bij Luna staat open en er is nog veel meer te doen op deze plek. Ik weet dus niet wat belangrijker is, hier op het dak blijven of naar u toekomen voor een snoepie. Moeilijke keuze inderdaad. Nee, wacht maar niet op mij met de koffie. In elk geval fijn om u weer even gezien te hebben. Geeft u mijn snoepjes niet weg aan een ander? Dan is het goed. Tot later, mevrouw Katblad!

Geen opmerkingen: