Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 5 juli 2010

Kwestie van gevoel

Kaija:


Ach nee, ik hoef niet zo nodig naar buiten. Ja, hier bij het open raam is het ook goed toeven. Waarom ik al zo lang niet meer in mijn boom heb gezeten? Ik weet eigenlijk niet. Geen zin denk ik. Nee, de leeftijd zal het niet zijn want zo oud ben ik nog niet. Ach, iedere kat heeft van die fases in zijn leven dat ie zijn zaakjes tijdelijk wat anders aan wil pakken. Nee, een duidelijke reden daarvoor weet ik niet, het is gewoon een kwestie van gevoel en behoefte aan verandering of iets dergelijks. U verzet uw meubels toch ook wel eens? Zelfs uw bed! Kijk eens aan. Wel, dan zult u ook begrijpen dat wij katten ook zo nu en dan even een poosje ergens anders willen gaan zitten of liggen, heh? Dus met die boom ben ik even klaar, ja. Tja, het kan natuurlijk best zijn dat ik binnenkort weer de geest krijg en mijn boom inga. Wie zal het zeggen, heh? En voor u zit er niks anders op dan te wachten op dat moment. Ja, u ziet het vanzelf wel. Kunt u nu even voor mijn raam weggaan? Omdat u mijn uitzicht belemmert inderdaad. Dank u wel.

3 opmerkingen:

katja zei

Wat een stijlvolle foto zeg ! Zoals Kaija zo'n beetje over de bank gedrapeerd is :-)

Om de een of andere reden staat er bij de 'feed' van de bijlagen een link met dit bericht ??? Blogger is af en toe ondoorgrondelijk...

Annemieke zei

Inderdaad een mooie foto met dat licht en donder en de gedrapeerde Kaija.

Hans zei

Oh Kaiia,

wat zit je lekker alles te overpeinzen.

Ik heb een citaat voor je dat je moet onthouden.

Het is geschreven door Coos Neetebeem en luidt:

Ik ben een God in diepst van mijn gedachten
En zetel ver weg in mijn binnenste op mijn troon.
Maar verder ben ik heel gewoon.
Met haaruitval en spijsverteringsklachten.

ps. Coos Neetebeem is een pseudoniem. Zijn echte (!!!????) naam is Drs. P.