Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 1 juli 2010

Bah!


Mini: Mevrouw Katblad, weet u dat het daar vreselijk zoemt? Ja, ik wilde net op uw pergola klimmen maar heb me bedacht. Vanwege dat zoemen inderdaad. En ik meen ook een raar soort geknaag te herkennen. Het stinkt hier ook trouwens. Nee, ik denk dat ik mijn plannen maar wijzig en vertrek van hier. Naar een plek waar het minder stinkt en waar er dus niet zo'n gemeen gezoem is inderdaad....
Wij hebben de wespenkuilen in onze pergolapaal dus al enkele malen ingespoten met de meest sterk geurende en gemene schoonmaakmiddelen, maar zodra dat goedje is opgedroogd komen de wespen terug. Tijdens het spuiten raken ze in paniek, dat wel. Maar even later zitten ze weer lustig te knagen en zagen en de paal wordt alsmaar verder uitgehold. Wij overwegen nu de gaten te vullen met plamuur of iets dergelijks........


5 opmerkingen:

ina zei

Zou spiritus ook helpen?

Mevrouw Katblad zei

En dan de bbq eronder zeker!

John zei

Nou, dat bent u zeker van die wespen af!

Hans zei

Misschien petroleum, dat geeft zijn geur wat langzamer af en brandt niet zo snel als spiritus. Barbecue zou ik niet doen, de wespen verzamelen ook stukjes vlees voor de larven, op dezelfde manier, al knagend. . . . .

Annemieke zei

En ook van de pergola!

Er vervelend die wespen. Gelukkig dat Mini ze met rust laat.