Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 21 augustus 2014

Ontzettend eng en gevaarlijk...

Boez:
Dit was gistermiddag. Ik ben toen pas heel laat op de dag naar buiten gegaan omdat het daar steeds erg gevaarlijk was. Er zijn namelijk alsmaar mannen bezig met werk op het dak van de buren, en ze gooien dingen naar beneden, dat vind ik eng. En dan staat er ook nog een rare machine lawaai te maken, vlak naast ons kattenluik, en dat vind ik ook eng en gevaarlijk. Ik wilde dat ze weg gingen, die mannen, en ophielden met al die gevaarlijke dingen, maar ze komen elke dag heel vroeg weer terug en dan doen ze weer gevaarlijk en maken ze vreselijk veel lawaai...

Dit is nu, want ze zijn dus inderdaad weer gekomen. Ik lig onder het logeerbed en blijf hier net zolang tot ze weggaan en het overal weer veilig is.
Ik heb me verstopt omdat de mannen af en toe heel dichtbij komen. Ze lopen dan ook over mijn dak, dat hoor ik best wel en dat is ontzettend eng. Ik weet niet wat ze allemaal aan het doen zijn, maar het moet maar snel afgelopen zijn zodat ik weer gewoon naar buiten kan en niet zo bang meer hoef te zijn.

Was dit genoeg? Wil je dan snel die deken weer naar beneden doen, anders voel ik me zo onbeschermd en dat is niet prettig. Dank je wel, mevrouw K., en ik zie je vanmiddag wel weer, heh? Ja, ik ook van jou.

3 opmerkingen:

Ma Tok zei

Mijn Held!

katja zei

Jeetje wat kan Boez zich plat maken zeg!

Ferrie Vast (Den Haaag) zei




Boez is ook mijn Honnepon.



Groeten uit Scheveningen