Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 13 augustus 2014

Haarfabriekendrugskruid in gevaar

Oscar:
Het spreekt voor zich dat wij je steunen, mevrouw K., maar vergeet niet dat het Katblad ook moet blijven draaien en dat er naast treuren en troosten ook gewerkt moet worden. Daarom ga ik u wat laten zien, ook een zeer ernstige zaak al zeg ik het zelf.
Loopt u even met mij mee?















Het betreft namelijk het achterste Nepeta-veld; ik heb namelijk net ontdekt dat hier onze favoriete drugsplantjes staan te zieltogen. Te lang droog gestaan dus bijna compleet inééngeschrompeld tot slechts wat bruine sprieten en daardoor niet meer te gebruiken voor een dagelijks tripje naar een paradijsje met gebraden duifjes en muisjes met slagroom. Nee, dromenland lijkt aardig op z'n retour en daar maak ik me ernstig zorgen om; ik ben de laatste dagen geen één keer meer high of in de zevende hemel geweest en dat komt mijn humeur niet bepaald ten goede.


U meent dat het wel weer goedkomt? Door de hevige regenval van eergisternacht zullen er vast weer nieuwe blaadjes verschijnen, denkt u?
Wel, ik hoop dat u het bij het juiste eind heeft, mevrouw K., want zó hebben we helemaal niks meer aan dit kruid en raken we misschien straks wel allemáál overspannen...
Nee mevrouw K., dat was een grapje. Erg flauw inderdaad, sorry.

2 opmerkingen:

Bianca zei

Tjeempie.
Moet er dan niet een konvooi witte vrachttrucks naar het getroffen gebied in kwestie met vervangend noodrantsoenhaarfabriekenzevendehemeldrugspretkruid ?

Mevrouw Katblad zei

Jaaaaa!