Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 29 april 2014

De gun-factor?

Oscar:
Mevrouw Katblad? Wakker worden! Het is al een paar uur dag en ik ben inmiddels ontzettend hard toe aan mijn ontbijtje!
Inderdaad, ik heb zelf - zij het niet met opzet - meegewerkt aan een zeer onrustige nacht voor u en zou u daarom wat meer uitslaaptijd moeten gunnen, net zoals ik u vannacht wat meer ligruimte had moeten gunnen, daar heeft u helemaal gelijk in.
Maar omdat we nog in een soort van testfase zitten, zullen we nu eenmaal allebei genoegen moeten nemen met een korte serie van onrustige, wat minder lange nachtjes, tot ik heb vastgesteld welk plekje op het bed het beste bij mij past, waarna ik altijd nog kan besluiten of ik die plek vervolgens officieel zal gaan claimen of terugkeer naar de schuilhut onder de trap, waar ik overigens de afgelopen maand ook zeer naar tevredenheid de nachten heb doorgebracht.
Nee, in mijn eentje sluimeren op de benedenverdieping behoort voortaan tot de voltooid verleden tijd, tenzij uiteraard ik merk dat het daar qua temperatuur aangenamer is dan hierboven, want het is zoals u mij al eerder voorspelde en tevens beloofde wel broeien geblazen op zo'n donsbed met zo weinig strekkende pootruimte, heh? Ja, en dan af en toe ook nog de zon de hele middag op de ramen, dat werkt eveneens niet bepaald mee aan een gezonde slaapomgeving, heh? Nee.
Maar voordat we ons in een bredere of zelfs diepere discussie gaan begeven, wat dacht u ervan om ons gesprekje beneden voort te zetten, met u aan en ik op het aanrecht? Ja?

4 opmerkingen:

Greet zei

Gooi dat manvolk toch de slaapkamer uit!

Anoniem zei

Wat is Oscar toch een echte lieverd!!En het komt hem
Toe om ook eens op het bed te slapen i.p.v.alleen beneden. misschien is een wollen of katoenen dekbed
Voor de zomer wat luchtiger mevr. K. ! 't Zou kunnen
Helpen misschien !
Tineke

Hans zei

@Greet,
is dat niet wat sexistisch?

Annemieke zei

Toch ook wel schattig dat hij nu op bed wil slapen!