Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 17 februari 2014

Poten wassen vóór het graven?

Oscar:

Ik had heel hard gewerkt en een grote ronde gelopen met mevrouw K. Dat was deels voor het Katblad natuurlijk (reportage volgt nog - red.), maar ook omdat ze vindt dat er wel een kilootje ofzo bij mij af mag. Dat geldt trouwens ook voor haar, maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen dus dat trek ik bij deze weer terug.
Wel, na zo'n eind lopen is het heerlijk om even een voetenbad te nemen. Dat ben ik dus hier aan het doen, maar dat had u vast al gezien.

Na het poten weken moest ik natuurlijk ook wat water drinken. Ja, omdat ik dorst had natuurlijk, heh?
En tijdens dat drinken zag ik mijn eigen tronie ook weer eens. Knappe jongen, inderdaad.









Afijn, en toen moest ik natuurlijk mijn poten nog wassen, want die waren behoorlijk smerig geworden van die lange wandeling. Natuurlijk kunnen ze nog smeriger, maar dat gebeurt vanzelf als het regent en ik in de Kruidentuin heb zitten graven, of naast een boom. Nee, daar was dit keer geen sprake van, maar van poten wassen knap ik sowieso altijd op.
Ja, dit was gisteren, en het was zeker de derde keer dat ik het deed. Poten wassen, ja.



Na een poosje vond ik het genoeg. Ja, toen waren ze ook weer mooi schoon, mijn poten.

Wat ik daarna nog heb gedaan?
Wel, ik ben nog naar de Kruidentuin geweest om wat onkruid om te ploegen en gaten te maken voor nieuwe plantjes. Voor het geval ja, maar mevrouw K. zei dat het daar nog geen tijd voor was. Volgende maand misschien, ja.
Nee, daarna heb ik mijn poten niet meer gewassen, want je kunt het natuurlijk ook te gek maken.
Mevrouw K. zei nog dat het handiger zou zij als ik mijn poten zou wassen voordat ik naar binnen kom voor het diner, maar dat vind ik dus onzin en niet nodig. Je kan dat wassen namelijk ook overdrijven, heh? Daarom dus, ja.

1 opmerking:

Marjoke zei

Oscar, het is dat je het zelf zegt, maar ik vind jou ook een knappe knul, hoor. Maar gewassen poten maken je echt nog veel knapper, dus doe dat maar lekker vaak.