Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 6 februari 2014

Grom kwam over de Gevaarlijke Weg!

Cera:
Ik zag hem het eerst, want ik was in de Kruidentuin toen hij eraan kwam. Ja, en Gizmo en haar mens ook.
En ik heb ook gezien dat hij een poosje onder dat grote wielhuis heeft gezeten omdat hij een beetje bang was voor jullie, mensen.
Hij maakt dezelfde geluiden als Bolle Wangen (Pincho - red.) deed, alleen heel wat minder hard. Oh, dat was u dus ook al opgevallen.
Mag ik bij alle foto's wat vertellen? Vind ik leuk, ja.



Grom ging terug naar de Kruidentuin omdat u hem per ongeluk had geflitst met uw camera. Nee, vond ie niet prettig.
We zijn hem toen met zijn allen gevolgd, toch?











Hij heeft nog flink lopen sproeien maar dat heeft u zeker niet op de foto gezet? Oh, ging dat te snel.
Nou, wij hebben in elk geval allemaal gezien dat hij dat deed. In de bosjes, ja. Net als BW altijd deed. En heeft u gezien dat hij ook van die bolle wangen heeft? Nee, dat is niet alleen vacht...




Hier zat hij een hele tijd te snuffelen, en af en toe keek hij achterom naar ons. Maar wij durfden niet dichterbij te komen. U wel met uw camera, en toen ging hij naar de Hoftuin.
Oh, zijn we nog niet zo ver dan?











Oscar zat behoorlijk chagrijnig te kijken naar die Gromsnor. Ja, ik zat vlak achter hem, maar daar heeft u zeker geen foto van? Jammer.












De Boez kwam pas later kijken, want toen we naar de Kruidentuin gingen zat hij nog binnen. Of misschien lag hij wel ergens te slapen. Ja, hij is altijd te laat erbij als er iets spannends gebeurt. Ook nu weer, inderdaad. U kunt hem beter binnenhuisreporter maken. Oh, is hij dat al? Half om half?
Gaan we dan nu eindelijk naar de Hoftuin? O ja, eerst Gizmo nog.







Zij was op onze buitentafel gaan zitten bij de gele bloemetjes, omdat haar vacht daar zo prachtig bij uitkwam. En omdat ze dat gedoe met Grom niet leuk vond. Later wel, ja.












Ha, dit ben ik eindelijk. Maar even voor de goede orde: ik vond die Grom alleen maar interessant vanwege de reportage dus, heh? Nee, mijn vriend zal het niet worden. Hij spreekt een taal die ik niet meer wil horen. Ja, vroeger wel, maar nu ben ik te oud. En die vriend die ik eens had, heeft me in de steek gelaten toen de kleintjes werden geboren. Nee, ik wil het daar verder niet meer over hebben. Wel eventueel over mijn verloving met Japekoppie. Andere keer? Nu niet het moment? Jammer.



Dit heb ik ook nog gezien, maar toen ben ik voor mijn eigen veiligheid toch maar achter de Perenboom gaan zitten.
Ja, want je weet inderdaad maar nooit in die tuin, al had ik Panda of Harremans nog niet gezien, nee.









Boez was niet met ons meegegaan, maar Miss Giz dus wel. Ze heeft een hele tijd naar die Grom staan gluren, en dat vond ik eigenlijk wel heel erg verdacht. Nee, meer zeg ik er niet over.










Grom heeft daar een hele tijd lopen snuffelen, maar tijdens dat snuffelen keek hij steeds om, naar ons dus. Nee, ik weet niet waarom. Misschien was hij wel bang voor de mensen. Nee, vast niet voor Giz en mij.











Hier weet ik niks van, want dat heb ik niet gezien. Omdat ik bezig was met mijn nagels, ja. Sorry.













Dit heb ik wel weer gezien, en ook dat hij nog ergens heeft gesproeid. Nee, verder wil ik daar liever niets over zeggen.












Dit heb ik ook niet gezien, wel gehoord. Ja, die Grom liep de Poort in en toen hoorde ik heel hard blazen. Ik dacht al dat het de Boez was, omdat die altijd overal te laat is, dus ook nu.
Maar ik hoorde de Boez dus hard blazen, en zag toen dat Oscar heel snel de Poort inrende om Boez te gaan helpen. Ik hoorde later dat Boez direct weer de Poort uit is gevlucht. En die Grom maakte toen ook dat hij wegkwam, want hij was dus bang voor de aanstormende Os.
Ja, het liep allemaal goed af. Ja, op Oscar kun je inderdaad bouwen, maar niet altijd. Weet je nog die keer.... Oké, volgende keer dan maar weer.

Dit is toch weer bij ons voor de deur? Dacht ik al, maar daar was ik niet bij. Oh, zat ik toen op de tafel? Kan ik me niet meer herinneren, nee.












Dit weet ik ook niet meer. Is dat Gizmo, achter Grom? Wat deed zij daar nog dan?
Ja, Grom is later nog naar de redactie gekomen om te klooien en te zooien rond de tafel. Heb je daar nog foto's van?
Ja, een volgende keer is best, want ik ben het eigenlijk nu wel zat.
Krijg ik nog een kusje voor de moeite?








5 opmerkingen:

Jacq. zei

Word nu wel heel nieuwsgierig waar Grom woont en of hij nog 'echte' kater is, zeg maar.

Beppe Tiedema uut Hebelemeer zei

Dit is heel moeilijk Leids Bladkat goed deurnemen.
Links die Stripties en rechts die texxxt. Dat leest voor geen millimeter. Krijg je koppijn van.
Schizohuppelupup.Eigenlijk zeg maar.
U lijkt wel Gek Mevrouw K.
Groeten uit Friesland

Anoniem zei

Dag Cera, Je hebt heel leuk verteld bij de foto,s! Het werd er duidelijk door hoe een en ander is gegaan. Overigens , een heel leuk ventje die Grom zeg en ook wel knap , vind je niet? Hij heeft bijzondere ogen die mij een beetje aan uilen-ogen doen denken. In ieder geval , een. Leuke aanwinst in de Katbladstraat. Alleen op de laatste foto kon ik niet precies zien wat je aan het doen was , misschien mevr. K. Bedanken voor alle moeite?
Tineke

Marjoke zei

Je kunt gezellig vertellen, Cera. Het is ook wel een beetje spannend zo'n nieuwe mooie kater in de Katbladbuurt, vind je ook niet?
Een knuffel van Marjoke.

Wad Woord en Wol zei

Ik heb maar zo het vermoeden dat we Gromsnor nog vaker gaan zien.