Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

zaterdag 20 september 2014

Gezeur van K.

Boez:
Is het weer niet goed! Tjongejonge.
Zit je eerst te zeuren en te klagen dat je niemand meer hebt die het loket voor je bewaakt, denk ik er goed aan te doen om die taak af en toe op me te nemen, louter en alleen om jou te plezieren, begin je te mekkeren dat ik de jaloezieën aan gort help!
Ten eerste was dit ding al stuk en dat heb je zelf gedaan door te hard aan te touwtjes te trekken, dus als ik effe per ongeluk in die houtjes hang met mijn nagels omdat ik voor jou een vliegebeest aan het verwijderen ben, moet je niet zo'n keel tegen me opzetten want het gaat helemaal nergens over. Eigenlijk zou je me zelfs moeten prijzen omdat ik zojuist dat grote, vieze bromvliegbeest naar buiten heb gebonjourd en jij dus rustig achter je laptop kon blijven zitten omdat ik dat probleem toch maar weer mooi voor je heb opgelost. Maar mocht je nog het plan hebben om van je stoel op te staan en in beweging te komen, is het misschien wel een goed idee om ergens een ander houtjesding te gaan kopen zodat je het raam weer kan vrijmaken en ik mijn gang hier bij het loket kan gaan als ik daar zin in heb en het nodig vind, dan zijn we tenminste van dat gezeur af.
Afgesproken, mevrouw K.?

2 opmerkingen:

Gerard R. zei

Boez heeft gelijk, zoals poezen het altijd bij het rechte eind hebben.

Ma Tok zei

Misschien zijn verticale jalouzieen (lamellen) beter bestand tegen het enthousiaste gejaag van de Boez.