Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 2 augustus 2013

Voor het grijpen

Boezelmans:
K. wilde een fotoreportage maken van mijn avondbezigheden en stond klaar met de camera.
Ik was namelijk erg goed bezig, had mijn prooi lang gadegeslagen en stond op het punt de vangst van mijn leven te doen.
Ik zou daar ook zeker in geslaagd zijn, ware het niet dat Oscar roet in het eten kwam gooien door plots van de tafel te springen en bovenop me te duiken.





Omdat ik daar niet op had gerekend, schrok ik me natuurlijk het apezuur, verzette me hevig en deelde een paar rake klappen uit.
Maar Oscar begreep niet waarom ik zo boos was, de sukkel.









Ik schold hem uit, dat spreekt voor zich, en nog snapte hij er niks van.
In elk geval beloofde hij me wel verder met rust te laten.



Maar het was al te laat want het vliegebeestje was natuurlijk gewaarschuwd.
Ik heb nog geprobeerd of ik 't alsnog kon vangen, maar dat is me helaas niet gelukt; het vliegding ging de lucht in toen ik te dicht in zijn buurt was gekomen.
Allemaal de schuld van Oscar, want ik had 't vliegebeestje in de pocket, dat zweer ik u.

1 opmerking:

katja zei

Wow, wat ziet Boez er woest uit op die derde foto!