Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

vrijdag 4 juli 2014

Van slecht gras ga je niet over je nek

Bohr:
Ze kwamen weer eens van de thuiszorg om mij brokjes te geven en naar buiten te laten. Daar had ik geen bezwaar tegen, want het was goed weer. Ik heb ze er toen maar gelijk op gewezen dat mijn vijver leegraakte en er een aantal planten dreigde weg te kwijnen. Nee, u had geen uniform aan en hoefde me ook geen prikken of pillen te geven, en die man ook niet. Ja, die had ik al eens eerder gezien toen ie ook een sleutel had van mijn huis. Werkt hij bij u in het bedrijf soms?



Gelukkig deden u en hij wat ik had gevraagd, en ondertussen nam ik ruim de tijd om de tuin te inspecteren.













Ik had gehoopt dat er geen jongens van Hof is Vol buiten zouden zijn, maar ik had pech.












Ten eerste was mijn buurman Harry (of ook wel Harremans of Karremans genoemd - red.) uit zijn huis gekomen om mij eens even lekker op te jagen.
Maar mevrouw K. sprak hem preventief vermanend toe en toen durfde hij niet meer.
















Eigenlijk wilde ik zo snel mogelijk naar huis terug omdat ik bang was voor de komst van nog meer partijleden van H is V, maar Harry zat dus met zijn gemene tronie vlak voor mijn voordeur en dus ging dat niet door.
Ja, eens hebben ze mij inderdaad een grote broer beloofd die op mij zou passen en voor mij zou kunnen vechten (knap van u dat u dat heeft onthouden), maar die is er nooit gekomen. Inderdaad, ik ben altijd alleen gebleven, wat een diepe teleurstelling is waar ik nooit overheen zal komen. Ja, u mag dat best publiceren want ik schaam mij nergens voor.

Uw rooie reporter kwam ook nog langs om te zien of er nog iets opmerkelijks tussen de varens school. Nee, ik geloof niet dat hij iets heeft kunnen vinden, en de enige vlinder in onze tuin zat in de vlinderstruik, dat kunt u op de volgende foto zien.






























En toen gebeurde wat ik al gevreesd had: die partijleider kwam zijn luikje uit. Ja, Myo met de boze ogen en de duivelse blik. Nee, hij is eigenlijk nooit democratisch gekozen als leider van de partij Hof is Vol, maar hij heeft het maar mooi voor elkaar en daar heb ik dagelijks last van, ik ben dus zeg maar de pineut.
Nee, geen haar in mijn vacht die overweegt zijn secretaresse te worden, ik snap niet hoe u daarbij komt.




Uw reporter ging nog een grastest doen, maar ik geloof dat hij onze pluimen onder de balkontrap dit jaar niet zo smakelijk vindt als vorig jaar.
Nee, ikzelf ben ook niet zo enthousiast over dit gras en heb gemerkt dat je er erg slecht van over je nek gaat.
Wel, verder gebeurde er niet zoveel meer, behalve dat ik eindelijk mijn huis binnen kon omdat Har opeens iets zag wat interessanter was dan mijn persoon, dat uw reporter de Os ook nog even op andere plekjes het gras ging testen, dat Myo bang was om natgespoten te worden en weer naar huis ging en dat u de waterslang oprolde, mijn raam en voordeur heeft dicht gedaan en dat ik toen eindelijk rust had en mijn middagdutje kon gaan doen.
Ja, dat was het wel zo ongeveer.
Hieronder ziet u inderdaad Myo met zijn hangbuik.
Nee, die van mij is strakker en veelzijdiger qua kleur, het is maar dat u het weet. Trouwens, die man die bij u was, is die nog vrij? Als vaste oppasser dus, heh? Ja. Nee?



3 opmerkingen:

Pier zei

Na de inwerkingsperiode toen de zaak eigenlijk enigszins stokte zeg maar, gaan de vlinders in de buik nu hun vruchten afwerpen en nopen tot een ongekende creativiteit.
Goede ontwikkeling, ook voor LKB eigenluk.

Ma Tok zei

Hahaha, die man, is die nog vrij?
Lekker ding, die Bohr.

Pim Krul zei

Voor je het weet heeft die boomsnuffelaar alias de boomknuffelaar zomaar daarboven een boomhut ingericht. Probeer dan maar eens te voorkomen dat je als bedplofboomkatachtige daar niet uitgesodemieterd wordt zeg maar.