Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 19 december 2013

Vandaar dus

Boezelmans:
Mijn vriend Oscar doet de laatste tijd niets anders dan onze kerstboom bewaken. Dat moet hij natuurlijk helemaal zelf weten, maar ik vind het tijdverspilling en bovendien wordt dat soort werk niet betaald en dat geeft ook te denken.
Natuurlijk staat die boom daar niet veilig, dat is in voorgaande jaren al bewezen. Ja, de boom op zich zullen ze niet zo gauw jatten want mevrouw K. heeft 'm met ijzerdraad vastgezet, zowel aan de onder- als bovenkant van de Pergola. Maar de verlichting werd twee jaar geleden wel zomaar doorgeknipt en vorig jaar werden een hoop van onze kleine beertjes eruit gestolen. Dat gebeurde 's avonds laat of 's nachts, dat kan ik me niet meer precies herinneren.

Natuurlijk draag ik mijn steentje heus wel bij door op mijn beurt vanaf de bovenverdieping de boel in de gaten te houden, de kerstboom en mijn vriendje tegelijk dus want dat gaat in één moeite door. Ik zit daar lekker droog en warm en zie verder alles wat er in de straat gebeurt. Als ik het nodig vind om naar beneden te komen, doe ik dat, en anders blijf ik lekker zitten waar ik zit.





Ik denk dat ik het van ons twee het best heb bekeken en daaruit zou je kunnen afleiden dat ik toch bij nader inzien slimmer ben dan de Os. Hij komt namelijk af en toe kletsnat of verstijfd van de kou binnen maar ik zit ondertussen lekker met mijn rozijntje boven de radiator. Nee, die zou inderdaad niet aan moeten staan omdat mevrouw K. in principe de verwarming op de bovenverdieping niet betrekt bij de verwarming van ons redactiehuis, maar toen mevrouw Troy en Japekoppie na de afgelopen zomer een beetje ziekjes en kouwelijk werden, heeft ze water bij de wijn gedaan en vervolgens is ze vergeten de knop weer dicht te draaien. Maar ik hou uiteraard mijn bek daarover, en ik zou het op prijs stellen als een ieder die dit leest het ook voor zich houdt.
Wel, nu is het wachten op een laagje sneeuw, zoals we het de laatste paar jaar gewend waren. Maar K. heeft gezegd dat het voorlopig nog niet echt koud gaat worden, dus een witte wereld zit er niet in. Nu hoop ik wel dat de Kerstman binnenkort komt met cadeautjes, want daar heb ik dus op gerekend. En dat is een reden temeer om de straat goed in de gaten te houden. Mevrouw K. denkt echter dat het nog wel een weekje duurt voor onze cadeautjes worden gebracht, maar je weet maar nooit. Vandaar dus, ja.

Geen opmerkingen: