Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

maandag 29 februari 2016

Klooien en zooien in de Kruidentuin

Oscar:
We gingen dus naar de Kruidentuin en Boortje bleef thuis. We zouden niet lang wegblijven, dus alleen maar even de tuin inspecteren. Maar daar hadden we geen zin in want het was prima weer om gewoon wat te zooien en klooien. En Boez was bovendien te opgewonden om het gewone werk te doen. Ja, hij was weer eens lekker aan het klieren, maar dat vond ik deze keer niet zo erg. Ik was veel te blij dat we gezellig met zijn allen op stap waren. U toch ook, mevrouw K.? Ja, heb ik het toch goed gezien.


Cera ging wel heel serieus een controle-rondje maken. Inderdaad over de paaltjes om het centrale vak heen.
Hier laat ik u zien dat de boeken die u heeft niet kloppen, want daarin staat dat wij haarfabrieken niet tegen wijnruit kunnen. Daarom ben ik er dus naast gaan zitten en met mijn neus er bijna in. Dan kunt u dus nu al die boeken in de container gooien, heh?
Ondertussen was de Boez Cera aan het pesten. Hier slaat hij haar, maar zij dook nog net op tijd achter dat groene ding. Als u goed kijkt, ziet u nog net haar staart.
En toen kreeg ik ook opeens vreselijke zin om Cera te pesten. Sorry, maar het kwam plotsklaps in me op en ik kon het niet tegenhouden, die zin dus. Voorjaar in mijn kop, ja.
Ik joeg haar inderdaad de boom in, en omdat ik haar op de hielen zat, vluchtte ze helemaal naar het deel waar de takjes steeds dunner worden.
Ik ging haar achterna, maar werd toen bang dat die takken me niet zouden kunnen houden. Terecht, zegt u?
Wat is dat voor flauwe opmerking?
Dus toen ging ik weer terug naar beneden, want daar kon ik op een dikke stam gaan liggen.
U heeft daar toch ook foto's van?
Dat ik daar lig en zij er niet meer uit durft?
Oh, die komen dus in het volgende bericht.
Wilt u daar dan niet te lang mee wachten? Anders ben ik namelijk vergeten wat ik daar dacht en deed.
Hoeft niet? De foto's spreken voor zich, vindt u?

Wordt vervolgd.

1 opmerking:

Ma Tok zei

Wat zijn jullie toch een rotjochies samen, Boez en Oscar!