Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

donderdag 25 februari 2016

Feng Shui?

 Bohr:
Sorry dat ik me alweer meld met een verhaal, maar ik moet het gewoon even kwijt, vooral mijn frustraties dus.
Ik krijg namelijk alsmaar op mijn donder als ik mijn nagels in uw meubels zet, en dat vind ik eigenlijk een beetje stom.
Neem nu deze stoel. U heeft zelf gezegd dat ik die gebruiken mag, en als ik dat dan vervolgens doe, krijg ik op mijn falie. Bovendien hingen er al wat lusjes aan dus ik ben zeker niet de eerste die alle mogelijkheden van dit zitmeubel benut.



Ik kan bovendien stellen dat ik het meubel alleen nog maar fraaier maak door rondom steeds meer lusjes en rafeltjes aan te brengen, zodat straks de symmetrie weer helemaal klopt. Dat maakt dus dat het lijkt alsof het zo bedoeld was: rafels in flinke mate en dat aan elke hoek, en liefst ook nog bovenop de arm- en rugleuning.
Ik ben inderdaad nog lang niet klaar hiermee, maar als het u werkelijk zo storend vindt, deze activiteit van mij, dan bewaar ik mijn werkzaamheden wel tot 's nachts zodat u tenminste geen last van heeft van mijn gekrab.
Ja, het klopt dat ik ook al voorzichtig aan uw sofa ben begonnen; ik wist niet dat het u al opgevallen was. Ook de poef past uitstekend in mijn project ja, zodat uw zitmeubels straks allen één geheel vormen, dus beter bij elkaar passen.
U zou mij dus eigenlijk dankbaar moeten zijn.
Mevrouw K, u mag het dan een ongewenste rafeltsunami vinden, ikzelf noem het liever gewoon Feng Shui, maar dat heeft dan ook weer te maken met het aanbrengen van mijn geur op de diverse plekken, zodat mijn verblijf hier wat aangenamer en meer acceptabel wordt voor mijzelf.
Eigenlijk nam ik aan dat u mij dat plezier gunde, maar ik krijg nu toch echt de indruk van niet.
Of mijn mens verzekerd is? Wat is dat voor idiote vraag?

5 opmerkingen:

Ma Tok zei

Misschien helpt het als mevrouw Katblad wat valeriaan druppels op de krabpaal smeert, zodat die onweerstaanbaar wordt voor Bohr en ze de meubels vergeet. Bij ons ziet een deel van de stoelen er nog erger uit dan die van de redactie, helaas, dus ik weet niet of u veel moet verwachten van mijn suggestie.

Prins Pils zei

Het is Russisch roulette met die asielkrabfabrieken.

Truus zei

Aangezien het een logee betreft misschien wat fleecedekentjes bij de Blokker halen en tijdelijk over de stoel draperen ?
Of zo'n zo'n scheerapparaatje voor gepilde truien toepassen?
Onze banken zijn ook niet geheel krasvrij, daar berusten wij maar in.De krabpalen worden veel meer gebruikt dan de meubels, dat dan weer wel.Maar op en af springen levert ook krassen op soms... en het blijft leuk om naar aluballetjes te springen en te rennen vindt Pippi.
Hoe lang duurt de logeerpartij nog?

Mevrouw Katblad zei

Bohr heeft een nepeta-kussentje in haar mandje, wat door haar slechts enkele dagen als leuk en troostend werd ervaren. Nu ligt zij nog nauwelijks in dat mandje met kleedje...
Ook heeft zij haar eigen transportmand ter beschikking, met heerlijk fleece erin, maar daar heeft zij ook afscheid van genomen.
Wij hebben al op diverse plekken dergelijke kleedjes neergelegd, en inderdaad, ze gebruikt ze nu allemaal. Maar dat is blijkbaar niet genoeg!
Misschien kan Bohr binnenkort even naar buiten, als ze wil tenminste. Ze is hier nu drie weken. We zijn nog niet eens op de helft!

Maaike zei

Zes weken wordt aangehouden om een pluisfabriek te wennen aan het nieuwe adres en eerst binnen te houden zeg maar. Na verhuizing eigenluk.
Maar geldt dat dan ook als het een buurhuis betreft. Van die Gringo (vreemdganger) ?