Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 10 december 2014

Ik leef in het heden

Boez:
Rotvliegbeest. Zit me al een hele tijd te treiteren, daarboven.
Hipt brutaal heen en weer, en van boven naar beneden.
Mek, mek, mek!












Hij verveelt zich zeker. Of is het een zij? Zou zomaar kunnen, al is het verder niet belangrijk. Wel belangrijk is dat ie me zit te pesten door zo brutaal op en neer te hippen.
Terwijl er geen druif meer te halen valt.
Mek, mek, mek!

Hij verveelt zich zeker.










Net als ik trouwens.
Mek, Mek, Mek!
Hij houdt mij in de gaten.
Maar ik hem ook.
Nee, ik ga niet naar buiten, te koude wind. Later misschien, maar nu nog niet. Lekker warm met mijn staart op de verwarming.
Mek, Mek!








Het komt door die K., mijn mens dus. Dat ik me verveel, ja. Ze gaat niet met ons naar buiten vanwege haar zere knie. Vanmiddag gaat ze ermee in een tunnel, heeft ze gezegd. Moet zij weten! Maar ondertussen zit ze hier alsmaar in het verleden te graven, ouwe foto's van ons te rangschikken enzo. Ik leef in het heden en hoef die troep niet te zien.
Wat nu gebeurt vereist op dit moment mijn volle aandacht. Zoals dat vliegbeest dus, dat brutale ding.
Mek, Mek!
Het verleden is voorbij, ik heb ervan geleerd (op sommige, bepaalde punten dan, die te maken hebben met zo goed en makkelijk mogelijk overleven) en de rest vergeet ik, anders raakt mijn kop te vol met nutteloze herinneringen.
Mijn enige zorg is dus dat beest dat me zit te treiteren met zijn gehip, en dan ook nog zo dichtbij, zo vlak voor mijn neus.
Mek, Mek, Mek!
Rotbeest.

9 opmerkingen:

Ma Tok zei

Juist fijn dat dat vliegbeest je vermaakt, Boez, dan hoef je je niet te vervelen binnen.
En ik hoop dat je mens weer uit die tunnel komt met haar been, straks vindt ze het er zo lekker liggen dat ze daar blijft.

Pim zei

Zwarte merels zijn mannen.
Bruine merels zijn wijfjes.

Truus zei

Zeg Pluis: in de nrc maakt Frits Abrahams vandaag melding van een eetspeelbord of Cat Activity Fun Board. Misschien iets voor jou???
Kan je lekker binnen spelen

Kim zei

Schitterend dat Mevrouw K. ondanks haar fossiele knie eigenlijk zeg maar, weer in het heden leeft zeg maar.
Misschien dat haar hoofd zeg maar vol zit met nutteloze herinneringen, maar dat zegt niks zeg maar over het leven zeg maar over haar leven nu, eigenlijk absoluut.

Ma Tok zei

zeg maar

Emiel zei

Ik zit nog steeds te keekspacen op die vorige LSD serie zeg maar van mevrouw K. Van die vage poesen dus, reeds.

Mevrouw Katblad zei

Wat krijgen we nou weer? Een tekst intypen voor een reactie? Dit hebben we niet besteld!

Inge zei

Wel tof dat Boezky zijn vogeltjes weer zo goed kan zien vanwege zijn schone ramen, zeg maar. ;)

Cisca zei

Nou Boez, een beetje meer medeleven met een rottige knie is ook wel aardig.Ik weet het, lastig als het personeel iets mankeert. Maar toch.Hopen dat dat tunnelonderzoek iets oplevert. Sterkte