Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

woensdag 29 april 2015

Fliebers en vliegebeestje

Boez:
Mevrouw K. ging eindelijk weer eens aan onze buitentafel zitten met een glaasje. Mevrouw Inge was er ook, en die had bubbels meegenomen. En er werden wat hapjes neergezet; dat deed me denken aan al die jaren dat oom Japekoppie hier ook altijd zat, naast mevrouw K. Maar hij is al een hele tijd niet meer geweest, dus dacht ik dat ik zijn plek wel in kon nemen.
Vroeger wilde ik nooit fliebertjes van de hapjes van mevrouw K., maar de laatste tijd denk ik daar anders over. Ik ben eerst voorzichtig begonnen met fliebertjes ham en kaas, en incidenteel ook wat vis. En ik heb ontdekt dat ik het allemaal best wel lekker vind.
Afijn, ik zat daar dus al helemaal klaar, en toen kwam Oscar langs.

Ik vroeg hem of hij bij ons kwam zitten, maar dat wilde hij niet. Hij houdt namelijk niet zo van fliebertjes, behalve als mevrouw K. het zo ongeveer in zijn bek stopt. Maar verder doet hij er liever geen moeite voor. Hij zei dat hij naar binnen ging om wat brokjes te eten, en dat hij daarna weer snel aan het werk moest. Dus ik ging toen maar weer terug naar de tafel.















Daar was Cera ondertussen ook aangeschoven. Ze was naast mevrouw Inge gaan zitten om geaaid te worden tijdens het fliebertjes eten, want zij wil altijd alles tegelijk. Maar ze moest nog even wachten, want er moest door de mensen eerst nog van de bubbels gedronken worden voordat ze aan de hapjes begonnen.
Cera houdt niet van wachten, dat kunt u duidelijk zien op deze foto.






Op de tafel stond een klein bakje met vis. Er waren ook nog andere hapjes, maar de vis kon je het beste ruiken. Het kwam uit een blikje, maar het was geen Gourmet, daar stonk het teveel voor.











Het was een heerlijke lucht, dus zat ik steeds de geur ervan op te snuiven. En toen kregen Cera en ik een paar fliebertjes die erg lekker waren. K. zei nog: niet teveel, want de haarfabrieken van het LKB zijn al flink aan de maat. Wat ze daarmee bedoelde weet ik niet, maar het sloeg vast niet op mij.









Toen zag ik opeens een vliegebeestje in een boom verderop. En omdat dat beestje me uit zat te dagen, vergat ik de fliebers en heb ik geprobeerd het vliegebeestje van wat dichterbij te bekijken. Maar toen vloog ie weg en ben ik wat anders gaan doen. Nee, wat weet ik niet meer.

Wilt u ook een keer wat fliebertjes eten? Solliciteer dan naar een interessante baan bij het LKB. U moet dan wel bubbels meenemen en Cera aaien, anders wordt het niks. 

3 opmerkingen:

Knabbel & Babbel zei

Als we op de LKB flieberbaan komen hospiteren, motten de Inges bubbels dan goedkoop of van duurkoop zijn ?

Ma Tok zei

Wat een genietende foto, die vijfde.

katja zei

Ach Japekoppie...

Ja, ze hebben flinke haarfabrieken daar bij het Katblad, maar ik weet ook niet wat dat er nou mee te maken heeft, Boez!