Welkom bij Het Leidsch Katblad

Wij brengen u afwisselend regelmatig en onregelmatig nieuws over stadskatten die wonen in de "Katbladbuurt" in het centrum van Leiden, Zuid-Holland. Wij nemen u af en toe mee op onze rondes door de buurt en doen verslag van gewone en bijzondere gebeurtenissen op straat en bij de redactie thuis.
De hoofdredacteur verklaart hierbij dat wij alle gebeurtenissen naar waarheid weergeven, maar maakt u er tevens op attent dat wij niet aansprakelijk zijn voor de door de haarfabrieken gedane uitspraken, hun taalgebruik en/of gedrag, en wijzen u er daarom nadrukkelijk op dat het lezen van dit Katblad geheel voor eigen risico is.
Zie voor meer info over de redactie en katten de linker kolom van deze digitale krant.

dinsdag 10 maart 2015

Halve ronde door Oscar

Oscar:
Dit was zondag. Ik was met K. en Cera naar de Kruidentuin gegaan. Mevrouw K. ging al gelijk op een bankje zitten, en omdat Cera aan haar ene zijde plaats nam, deed ik hetzelfde aan de andere kant.











Vanaf die plek kon ik het Nepetaveldje goed bekijken. Ik weet dat het daardoor niet sneller gaat groeien, maar ernaar kijken is ook leuk.
En ondertussen maakte mevrouw K. deze rare foto van mij. Gelukkig had ik net mijn jas gewassen, want zo met die zon erop zie je elk vies plekje op de foto. Maar nu dus niet omdat ik me net had gewassen en nog niet ergens in de aarde had liggen rollen.

Toen K. opstond om weer verder met ons te gaan lopen, heb ik toch maar even snel het veldje met Kattenkruid gecontroleerd. Maar er viel nog niet zo veel te ruiken, qua lekkere, bedwelmende geuren dan. Erg teleurstellend inderdaad.











Daarna heb ik nog wat paaltjes geïnspecteerd, maar veel daarover kan ik u niet vertellen. Dat komt ook doordat het alweer twee dagen geleden is en ik ondertussen alweer zoveel andere dingen heb geïnspecteerd en meegemaakt.











We gingen naar de Parallelstraat en omdat mevrouw K. niet zo snel kon rijden met haar Wagen, moest ik verschillende keren op haar wachten. Zoals hier dus.












Hier was ze al vlakbij me en wilde een foto van me maken omdat ik daar zo leuk zat. Maar daar had ik geen zin in want ik had daar al lang genoeg gezeten en wilde graag verder. Ik was er namelijk erg nieuwsgierig naar of er nog wat in de Parallelstraat was veranderd sinds de laatste keer dat we hier waren.









Deze fietstas kende ik nog niet, dus heb ik flink staan snuffelen of er nog spannende geuren aan zaten. Maar dat viel tegen en toen ben ik maar weer snel doorgelopen.












Verderop stond er zomaar een deur open en dat vond ik weer wel spannend. Ik ben naar binnen gegaan om even te ruiken, want hier hebben juffrouw Sokkevoet en die Columbus namelijk gewoond. Maar hun geuren waren nagenoeg verdwenen. Ik ging zelfs nog een stukje de trap op maar toen riep mevrouw K. dat dat niet mocht. Toen ben ik maar heel gehoorzaam weer naar buiten gekomen.






Bij de Steeg van Storm wilde mevrouw K. weer terug naar de Katbladstraat terwijl ik me er juist zo op verheugd had ook nog het tweede deel van de Parallelstraat te gaan bekijken en besnuffelen. Ik heb nog even zitten zeuren en drammen, maar daar trapte ze niet in, en Cera trouwens ook niet.
En zo komt het dat ik u niets kan vertellen over dat stuk van de P-straat en ook niet over het Gevaarlijke Water. Nee, ik ga daar in mijn eentje nooit heen want dat vind ik te ver weg en het ligt ook nog eens buiten mijn territorium. We gingen dus uiteindelijk door de Steeg weer terug, en toen heb ik nog even lopen klooien op het Zooiplein. Nee, van de rest kan ik me niets meer herinneren, dus zal het ook wel niet de moeite waard zijn geweest.

1 opmerking:

Ma Tok zei

Gekke Oscar, je gaat toch niet zomaar een vreemd huis binnen!